Start
 » 
Overig
 » 
gruwelijke vernietiging brandganzen.
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker gruwelijke vernietiging brandganzen.
jeanette
18 augustus 2008 om 20:53

Lid
Op dinsdagochtend 15 juli ontdekte de Faunabescherming tijdens de dagelijkse surveillance langs de Nederrijn en Lek een colonne Duke-voertuigen bij fort Honswijk, pal tegenover het dorp Everdingen.
Al gauw bleek dat er ter plaatse reeds een vanginrichting in gereedheid was gebracht en dat men al was begonnen met het opdrijven van de naar schatting 2100 ruiende volwassen en niet vliegvlugge jonge brandganzen, die daar in verspreide groepen aanwezig waren. Onze overheid bleek daarbij zulk een groot vertrouwen in de uitvoerders van deze mens- en dieronterende vernietigingscampagne te hebben, dat een Provinciaal Handhaver op de plaats delict ontbrak. Gelukkig waren wij er dus om het een en ander voor u vast te leggen en telden na afloop nog zo'n zeshonderd brandganzen in deze uiterwaarden. Alle andere vogels waren afgevoerd naar de gaskamers om daar op een schandalige en vernederende wijze ongecontroleerd afgeslacht te worden.

Hieronder de videopnames gemaakt in de uiterwaard (eigendom van Staatsbosbeheer) waar de massa-slachting van bij wet beschermde brandganzen plaatsvond.
Het zijn gruwelijke beelden waar ik- door lid te zijn van zo'n organisatie- niet mede verantwoordelijk voor wil zijn. Als natuurbeschermer wil ik niet dat mijn geld besteed wordt aan gas (en kogels), aan gruwelijk dierenleed...mijn lidmaatschap is inmiddels opgezegd.

http://www.faunabescherming.nl/showpage.php?show=20080715_brandganzen.html

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
pia zz
18 augustus 2008 om 22:06

Lid
Had het ook al op vroege vogels gezien, walgelijk.......... wat gaan "mensen "toch vreselijk met dieren om, het is gewoon om te janken.......en dat kan allemaal zomaar!!!!!!!!
Er is een reclamespotje van de IFAW die luidt......... we moeten de dieren beschermen tegen de BEESTEN!! Hoe vreselijk waar is deze tekst altijd weer.

Fred
19 augustus 2008 om 11:27

Lid
te walgelijk voor woorden (tranen schieten te kort) :(

op de site van vroege vogels is tevens een stuk te lezen over de boete welke dierenbeulen kunnen krijgen:
Dierenbeulen kunnen een boete krijgen van 67.000 euro voor het mishandelen van dieren (zie: http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.170.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=346935&tx_ttnews[backPid]=123&cHash=0ad04fbf79)

De overheid waar staatsbosbeheer ondervalt vergast duizenden ganzen, terwijl dit tegen de bepalingen van het europese parlement zijn, ik hoop dat het europese parlement hier tegen optreed. De overheid (staatsbosbeheer) is dus de grootste dierenbeul

Het grofste vind ik ooknog dat het betaald word van onze belastingcenten, omdat het betaald word door de provincie

Nee dit is NIET goed te praten, door niemand niet

aan een ieder, onderteken aub de protest brief

Fred

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.