Start
 » 
Overig
 » 
Sperwer, of niet?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Sperwer, of niet?
wolf60
31 oktober 2010 om 15:20

Lid
Onlangs is bij vrienden (ze wonen op het platteland) weer een Wyandotte kriel uit de tuin geplukt. Omdat de rover gestoord werd, liet zij (hij) de kip vallen. Ik dacht steeds aan een Sperwer, maar de beschrijving op deze site spreekt van zangvogel(tje)s als prooi. Was het dan toch geen Sperwer, maar b.v. een Buizerd?
Jeannette

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
lucasvanermen
31 oktober 2010 om 16:03

Lid
Vrouwtje sperwer kan een wyandotte kriel zeker wel te baas. Er is een redelijk verschil in grootte tussen man sperwer en vrouw sperwer, waardoor ook de prooien verschillen, sperwer vrouwtje heeft het meer voor turkse tortels en vogels rond diezelfde grootte terwijl een mannetje het eerder onder de zangvogels gaat zoeken. Buizerd kan natuurlijk ook maar die zie ik niet zo rap in iemands tuin een kip pakken, sperwer daar en tegen staat er om bekend om in tuinen te jagen.

wolf60
31 oktober 2010 om 19:38

Lid
Daarom dacht ik in 1e instantie aan sperwer (v). Maar de krielen zijn zo'n 9 ons tot een kilo... En een tuin... ach: het is een lap van 4000 m2 tussen de weilanden.
Maar ik houd het op de sperwer. Dank voor je reactie!
Jeannette

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.