Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
merel zonder staart?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker merel zonder staart?
channa
30 januari 2010 om 18:19

Lid
Ik heb een merel (achtige) in de tuin. Tussen de andere merels. Hij/zij lijkt wat lichter van kleur (meer bruine/grijze teint) en is echt een ronde bol (dik). Donkere snavel in ieder geval geen oranje. Heeft geen staart. Heel vreemd. Je kunt zo tegen z'n stuit kijken (lichter grijs/bruin van kleur) Vleugels zijn langer dan het lijf (valt op omdat er geen staart zit). Kan het zijn dat het misschien toch een merel is die zijn/haar staart gewoon kwijt is???? Of heeft iemand een idee welke andere vogel dit kan zijn??? Eet en vliegt verder goed.

Er is ook een merel die er verwilderd uitziet. Veren wild, beschadigd, lijkt wat gebochelde merel...beetje sneu gezicht. Denk dat deze door roofvogel/kat ofzo is aangevallen. Eet en vliegt gelukkig nog goed.
Echter, door deze merel vroeg ik me af of de staartloze een andere soort vogel is of helaas ook een slachtoffer. Iemand?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
pia zz
30 januari 2010 om 19:09

Lid
misschien een kat??? of een roofvogel??

mhofman
31 januari 2010 om 17:02

Lid
Weet iemand wat voor vogel dit is ik kom er niet uit.bvdmhofman

pia zz
31 januari 2010 om 19:07

Lid
foto is misschien wel handig??

channa
1 februari 2010 om 11:42

Lid
Ik heb zelf sterk het idee dat het gewoon een jong mannetjes merel is die helaas zijn staart kwijt is. Heel raar gezicht, maar hij redt zich prima.
Ben elke dag weer blij als ik hem zie.
Ik zou namelijk niet weten wat voor andere vogel het is. Ken geen vogel zonder staart.
Mbt foto...toestel doet het niet goed meer.Moet nieuwe kopen.

rijksen20
1 februari 2010 om 15:09

Lid
Sommige vogels kunnen door extreme stress plots hun staartveren laten vallen. Dat redt menig Turkse Tortel en Merel van een fatale beet door Minoes de poes...

channa
1 februari 2010 om 20:26

Lid
jeetje mina, hoe is het mogelijk. De natuur is erg bijzonder. Misschien is dat het geweest. Hoe dan ook, zoals ik al zei ben ik erg blij elke keer dat ik hem nog zie. De andere merel in mijn verhaal idem dito.
Moet zeggen dat hier veel poezen zijn, platteland he. Om eerlijk te zijn heb ik er zelf 5, oeps... Maar tot nu toe hebben ze geen schijn van kans en hou ik ze ook veel binnen als ik net voer heb gestrooid. Poezen blijven sowieso op afstandje kijken. Volgens mij zijn ze erg onder de indruk van de vogel invasie die ik in de tuin heb inmiddels. Zo'n 20 soorten, geniet er enorm van.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.