Start
 » 
Overig
 » 
Kauwen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Kauwen
Joke
12 juni 2008 om 15:19

Lid
Een vraag aan jullie. Ik weet ook kauwen zijn vogels, maar ik vind het niet leuk als ze elke korrel brood en andere lekkernijen die ik buiten zet al op hebben voordat de kleine vogels er maar naar gekeken hebben.
15 kauwen in mijn kleine achtertuintje is dan geen uitzondering.
Wat kan ik daar aan doen? Ja een dooie kauw ophangen heb ik als raad gekregen van iemand. Gaat me net iets te ver. Maar 1 van jullie een gouden tip?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
jeanette
12 juni 2008 om 15:54

Lid
Wat een middeleeuws advies en bovendien verboden; kauwen zijn schitterende zangvogels.
Als u het voedsel niet op de grond gooit maar in een voederhuisjelegt, of verzin maar iets, waarover u grof gaas spant, zodat de kleine vogels er wel doorheen kunnen wippen en de kauwen niet, zou dat kunnen helpen.
Of doe het voer ergens in dat u aan dunne takjes ophangt, desnoods een bloempot waar van die hengsels aan zitten o.i.d. Doe eerst iets op de bodem zodat het iets ophoogt, en dan op een plastic schoteltje het voer. Moet lukken.

Lientje
12 juni 2008 om 16:07

Lid

jeanette
12 juni 2008 om 18:44

Lid
''Zo heb ik die kauwtjes ook uit de tuin weten te lokken. Ze zijn toen gelukkig niet meer teruggekomen.
Ik heb gelukkig geen kauwtjes in de tuin, ik heb ze wel gehad. Het helpt als de kauwtjes niet bij het voer kunnen.''
Sorry, maar echte vogelliefhebbers kijken daar misschien toch anders tegen aan. Vanwaar die selectie???
Wat is er mis met kauwen in de tuin;kauwen zijn fantastische vogels!
Lees Achilles Cools! Dan spreken we elkaar nog eens.
http://www.achillescools.be/
http://www.solcon.nl/kemperman/kauw/Achilles%20Cools.html

Vinkje
12 juni 2008 om 20:16

Gast
Mijn vader heeft vroeger eens een gewonde kauw verzorgd.
Op die tijd was die al zo tam geworden dat overal waar men vader ging, de kauw volgde.
Hier komen de kauwen ook veel, samen met de tortelduifjes.
Wij hebben nogtans niet zo veel voedsel in de tuin..

Lientje
12 juni 2008 om 21:10

Lid
Ik heb niks tegen kauwen, als het er niet zo veel zijn, maar als ze met een hele groep je tuin invliegen, alle kleine vogeltjes wegjagen, en al het voer opeten, vind ik het minder leuk. Een tot drie kauwtjes zijn geen probleem, maar als het echt een hele groep is... liever niet. Hier vlakbij is een groot bos waar elke avond duizenden kauwtjes een slaapplaats zoeken. Ze maken dan heel veel herrie, zodat je de andere vogels niet meer hoort. Kauwtjes zijn prachtige dieren, dat ben ik het met je eens, maar liever niet al te veel in de tuin. Ik heb trouwens wel een plekje in de tuin waar de grotere vogels kunnen eten, zoals bijv. twee zwarte kraaien die elke dag komen. Af en toe zie je daar ook kauwtjes.

En Jeanette, wat bedoel je met echte vogelliefhebbers?

Joke
13 juni 2008 om 09:00

Lid
Nee hoor ik heb geen hekel aan kauwtjes of kraaien. Maar als ze met 15 tegelijk in een klein tuintje alles opeten is het niet leuk. En ik heb heel veel meesjes, vinken, groenlingen zelfs sijsjes, mussen, spreeuwen en die lusten ook wel iets.
Ga dus inderdaad maar over op zo'n beschermkooi.

Overigens ik voer geen brood. Maar de kruimeltjes van de plank van het snijden.

Webregio
10 juni 2010 om 19:53

Gast
http://www.webregio.nl/zaanstreek/webregio-tv/video/11804053/kauwen-in-koudekerk-vallen-voorbijgangers-aan.aspx

Video over aanvallende Kauwen!

channa
16 juni 2010 om 11:27

Lid

wolf60
17 juni 2010 om 23:25

Lid
Kauwen... kauwen kunnen alles. Mijn Vivara-silo wordt met name door de kauwen leeggegeten. Zo'n beest past niet op dat kleine plastic stokje, maar daar denkt hij zelf heel anders over.
Maar als hij even weg is, komt de koolmees, komt de groenling langs. De hout- en tortelduiven wachten tot hij weg is. Dan gaan ze volledig hun hun gang. En ik, ik heb me er bij neergelegd. Ik koop gewoon 2 kilo voer per week. Schoon op. Geweldig!

channa
18 juni 2010 om 11:18

Lid
Wolf.... helemaal mee eens. En ja, ik koop ook kilo's voer... denk dat de vogels me meer kosten dan mijn 5 poezen. Zeker in de winter. Maar zijn dan ook een heleboel vogels en beleef er veel plezier aan. Groot en klein.
Ben nu wel beetje aan het afbouwen. Heb de lente uiteindelijk door gevoerd, vanwege nestbouw en jongen (ouders handje helpen met voer, kost ze al genoeg energie). Nu sla ik dagje over. Moeten ze wel de laatste zaadjes eten en van de grond opruimen, scheelt ook weer. Ik heb al hele stukken met natuur waarvan ik geen idee heb wat het is, groeiend uit gevallen zaadjes haha. Sommigen erg mooi trouwens met lieve bloemetjes, prima. En andere vogels/eenden die eten juist de plantjes die uit de zaden ontkiemen/groeien, ook mooi.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2