Start
 » 
Overig
 » 
Weer terug naar Digitale Compact Camera
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Weer terug naar Digitale Compact Camera
Rockbass
19 november 2024 om 16:00

Lid
Vorige week de trotse eigenaar geworden van een Canon Powershot SX 70 HS.
Iets meer dan een jaar geleden had ik een Canon EOS 4000D met een 75 - 300 mm lens aangeschaft. Hoewel ik hiermee best goede foto´s maakte misde ik de mogelijkheid van superzoom. Ik heb overwogen een passende lens 150 - 600 mm aan te schaffen, maar dat werd mij toch te duur. Ik besloot weer terug te gaan naar een Powershot camera met superzoom mogelijkheid. Ik heb zo´n camera jaren gehad, dat beviel prima en de foto´s die ik daarmee maakte waren uitstekend. De Canon Powershot SX 70 HS had ik al een tijdje op het oog. Uiteraard een aantal keer uitgeprobeerd met mooie resultaten. Zie de bijgeplaatst foto´s. Voor mij is dit een perfecte camera om te kunnen fotograferen wat ik wil. Van dichtbij tot veraf. En ik ben ook wel een gemaks fotograaf, maak vaak foto´s op de automaat, hoewel ik voorkeuzestanden TV, AV en M ook regelmatig gebruik. Met het lage gewicht en superzoom mogelijkheid de ideale camera voor mij.

Gedurende dit jaar heb ik weinig tot niets gepost op dit forum. Ik kijk nog steeds met regelmaat vogels en fotografeer nog steeds. Geen enge dingen dus, maar door een nieuwe pup niet in de gelegenheid geweest op dit forum bezig te zijn.
Aangepast: 19 november 2024 om 16:16
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Rockbass
19 november 2024 om 16:01

Lid
Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere bericht. Ook mooie foto´s kunnen maken van kleine zangvogels.
Aangepast: 19 november 2024 om 16:10
els
21 november 2024 om 14:55

Lid
welkom terug, ik heb ook die canon, maar maak de laatste tijd ook te weinig foto`s. Superfijn vind ik dat hij het ingezoomde zelf terug vindt.

Rockbass
22 november 2024 om 10:43

Lid
Hoi Els,

Bedankt voor je berichtje. Inderdaad een camera met heel veel mogelijkheden. Moet ik uiteraard allemaal nog gaan uitzoeken en ontdekken.

els
22 november 2024 om 14:26

Lid
Veel plezier, er zit voor mij al eigenlijk te veel op en heb hem daarom meestal op automatisch.

Rockbass
23 november 2024 om 09:27

Lid
Op de automaat maakt hij prima foto´s.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.