Start
 » 
Overig
 » 
Slaapplek
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Slaapplek
Hilda
27 maart 2019 om 10:46

Lid
In mijn tuin staat deze afgezaagde kastanjeboom die is overwoekerd met klimop. Iedere avond als het begint te schemeren komen er uit alle richtingen vogeltjes die zich in deze boom nestelen om te overnachten. Afgelopen dagen zag ik er ringmussen, koolmezen vinken en merels in verdwijnen.
Vorig jaar broedde er een merel in de klimopboom en het jaar daarvoor een winterkoning. Prachtig gezicht.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
karel
2 april 2019 om 21:33

Lid
Leuk zo'n overnachtingsboom in je tuin
Joekel van een tuin heb je dan ook Hilda .

Hilda
2 mei 2019 om 12:18

Lid
karel schreef:

Leuk zo'n overnachtingsboom in je tuin
Joekel van een tuin heb je dan ook Hilda .

Achter de kastanjeboom zie je het weiland van de buurman, maar ik heb inderdaad een joekel van een tuin, 13,5 are, met heel veel bomen en struiken en veel hoog gras. Rr vliegt hier van alles. Vandaag heb ik al putters, roodborsttapuiten, gekraagde roodstaarten, kool en pimpelmezen, merels, kwikstaarten, vinken en een klein bruinachtig vogeltje, te groot voor een fitis/tjiftjaf, gezien. De putters lijken te gaan nestelen, ik zag er een met stro in de snavel, de roodborsttapuit hebben al een nest en jongen want ik zie ze steeds met voer vliegen, de kool en pimpelmezen hebben ook jongen. Ik vermoed dat de gekraagde roodstaart zit te broeden, want ik zie alleen de man steeds. Pracht gezicht, kan er uren naar kijken.

Heb een wildcamera in de tuin en vanmorgen zag ik dat er hoog bezoek was geweest, ook een regelmatig terugkerende gast, die mijn kippen gelukkig met rust laat.
Aangepast: 2 mei 2019 om 12:20
pauwelina 4
2 mei 2019 om 16:59

Lid
nou zeg je kunt lekker vakantie houden in je eigen tuin en genieten van al het moois.

Firecrest
4 mei 2019 om 10:57

Lid
Ongelooflijk wat een weelde heb jij in de tuin. En dan woon je ook nog op een steenworp afstand van het Lauwersmeer en de Waddenzee, dus aan vogels geen gebrek.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.