Start
 » 
Overig
 » 
Jonge meerkoet zonder ouders
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Jonge meerkoet zonder ouders
PascalP
22 juni 2016 om 16:29

Lid
Hallo,

Ik heb een jonge meerkoet zonder ouders meegenomen. Deze zat ouderloos op een trailerhelling, nu zwemt ie rond in ons opblaaszwembad. Accepteren andere meerkoeten een jonge meerkoet? Hij kan gelukkig wel zwemmen maar lopen gaat (nog) niet. Ik wil m graag goed loslaten zodat ie in het wild kan opgroeien.

Graag raad...

Vr Gr.
Pascal
Aangepast: 22 juni 2016 om 16:39
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Firecrest
22 juni 2016 om 16:32

Lid
Naar een opvangcentrum brengen is het best, die weten hoe ze zo'n vogel moeten behandelen en zetten ze als ze zijn aangesterkt terug in de natuur. Overigens zou ik het (bijna) altijd aanraden om jonge vogels niet mee te nemen.

PascalP
22 juni 2016 om 16:37

Lid
Ik heb goed gekeken naar andere meerkoeten in de omgeving en kon niets vinden. Anders had ik m echt daar gelaten. Ik had m in het water gedaan en daar "kantelde" hij om.
Ik heb ook al de dierenopvang in Leeuwarden gebeld, die is woensdag dicht... Jaja, woensdag worden er geen dieren opgevangen in Leeuwarden....:(. Bij Vogelopvang Marssum wordt de telefoon niet opgenomen... Tja
Aangepast: 22 juni 2016 om 16:38
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.