Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Tuinfluiter?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Tuinfluiter?
GerardvanKeken
17 juni 2016 om 14:35

Lid
Heb ik het goed gezien: Tuinfluiter

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Firecrest
17 juni 2016 om 14:43

Lid
Volgens mij een kleine karekiet of bosrietzanger.

Eva R
17 juni 2016 om 15:39

Gast
Goeiedag,

Dit is overduidelijk een karekiet, het verschil zit em in de kuif!

groetjes Eva

roeldegreeff
17 juni 2016 om 15:51

Lid
Beste Eva,

Ik weet niet waar je de kennis van hebt, maar 'het zit hem in de kuif' heb ik nog nooit van gehoord. Een kleine karekiet van een bosrietzanger onderscheiden is aan de hand van een foto ontzettend lastig. Tenzij je een echte kenner bent en de vogel uit vanuit allerlei oogpunten is gefotografeerd. Onderscheid tussen beide soorten in het veld is goed te doen aan de hand van zang. Ik ben toch wel erg benieuwd wat jou determinatiekenmerk is als we het hebben over de 'kuif'. Ikzelf heb trouwens nog nooit iets wat leek op een 'kuif' bij een van de twee soorten kunnen bespeuren.

m.v.g.

Roel

Maikel H
20 juni 2016 om 08:58

Gast
Nou nou Roel,
Ik moet zeggen dat ik het hier met Eva eens ben. Dit is overduidelijk een kleine karekiet!
Groet, Maikel

Oeverloper
20 juni 2016 om 09:09

Lid
Dit is niet overduidelijk een kleine karekiet, het zou even goed een bosrietzanger kunnen zijn. Ik snap ook niet wat Eva bedoelt met de kuif. Het verschil is niet te zien.

Firecrest
20 juni 2016 om 09:33

Lid
@Oeverloper: Ik heb zeer sterk het vermoeden dat Eva R (ze heeft ook gepost als Eva Roos) een trol is. Zie ook haar reacties bij die kaapse casarca ("ik denk dat het een stokslobbereend is") en op die grasmus ("ik ben erg onder de indruk van jouw foto en camera, blijf zoveel mogelijk posten ). Die andere reactie van Maikel H kan evengoed door dezelfde persoon gepost zijn.
Aangepast: 20 juni 2016 om 09:34
roeldegreeff
21 juni 2016 om 09:36

Lid
Precies Firecrest,

Ik reageer er niet meer op... helaas dat dit forum daarvoor gebruikt wordt (als dat zo is in dit geval).

m.v.g.

Roel

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.