Start
 » 
Overig
 » 
Oostvaardersplassen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Oostvaardersplassen
MattieHoogie
7 mei 2015 om 09:26

Lid

Nu kom ik niet zo vaak meer op deze site (zou ik wel moeten doen) maar ik wil jullie toch om advies vragen.

ik ben van plan om dit weekend naar de Oostvaardersplassen te gaan, en te beginnen bij het bezoekerscentrum bij Lelystad.
Ik denk dat daar ook wel genoeg informatie is te vinden, maar wat zijn jullie ervaringen? wat is de mooiste wandel/fietsroute, en welke vogelkijkhutten moet ik zeker bezoeken?
Alvast bedankt,

Matthijs

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Gastennaam
7 mei 2015 om 16:07

Gast
Mijn ervaring met de oostvaardersplassen is dat het een geweldig gebied is qua natuur, maar helaas met zeer weinig verschillende wandelpaden. Of dit erg is hangt af van het type natuurliefhebber dat je bent, wil je graag veel kilometers lopen dan is het wat minder geschikt. Kijk je graag een tijd lang vanuit een schuilhut dan is het perfect. Vanaf het bezoekerscentrum ligt er wel een mooie route die langs een aantal kijkhutten voert. Dat is voor zover ik weet de enige beetje fatsoenlijke route van een paar kilometer. Daarnaast kun je met de auto nog naar een aantal andere kijkhutten rijden (waarvoor je misschien een paar honderd meter moet lopen). Ik zou ook even een kijkje nemen aan de kant van Almere, daar kun je een stukje lopen en heb je een goed overzicht over het gebied en ook een aantal kijkhutten geloof ik. Daarnaast, als je toch een hele dag gaat kun je ook even kijken of je naar de lepelaarsplassen kunt rijden, die liggen om de hoek.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.