Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Zit ik goed?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Zit ik goed?
roeldegreeff
20 maart 2015 om 16:12

Lid
Hallo allemaal,

Tijde terug deze, naar mijn idee, kleine barmsijs (warmbruine kleur) op de foto gezet.
http://waarneming.nl/waarneming/view/98606484?_popup=1
Zijn er mensen die daar een andere mening over hebben, of die mijn idee kunnen versterken?
Hij is nog niet goedgekeurd, dat is in principe niet erg, maar wil wel graag weten of ik het bij het juiste eind heb.

M.v.g.

Roel

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Nick
20 maart 2015 om 16:45

Lid
Zou ook grote barmsijs kunnen zijn, heb je nog meer foto's?

roeldegreeff
20 maart 2015 om 16:58

Lid
Dat moet ik thuis een keertje nagaan, volgens mij moet er nog een andere foto zijn.

Groet,

Roel

lennartv
20 maart 2015 om 17:34

Lid
Op basis van deze foto ga je het nooit zeker weten. Het beste wat je er van kunt maken is barmsijs spec.

bermke
20 maart 2015 om 21:28

Lid
ik denk een noordse barmsijs ( acanthis flammea flammea ) aangezien hij behoorlijk licht op de borst is
een cabaret is op de borst veel bruiner

maar om zeker te weten is een foto van voren en stuit het beste
Aangepast: 20 maart 2015 om 21:30
Bram Rijksen
20 maart 2015 om 21:51

Lid
bermke schreef:

ik denk een noordse barmsijs ( acanthis flammea flammea ) aangezien hij behoorlijk licht op de borst is
een cabaret is op de borst veel bruiner

maar om zeker te weten is een foto van voren en stuit het beste

'noordse barmsijs' is geen officiele benaming: voorheen beschouwden we kleine en grote barmsijs als ondersoorten, maar tegenwoordig zijn dit twee afzonderlijke soorten (A. cabaret en A. flammea). Obv deze (ietwat overbelichte) foto is hier weinig zinnigs over te zeggen en is barmsijs-spec. inderdaad meer passend dan Kleine barmsijs.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.