Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Vogelgeluid oe oe oe
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Vogelgeluid oe oe oe
Bart8899
24 april 2014 om 10:00

Lid
Goedemorgen,

Al een aantal dagen horen wij, wanneer het 's avonds donker is, een vogel. De vogel roept ongeveer om de vijf seconden 'oe' en zo gaat hij tijdenlang door. Het geluid klinkt wat gedempt, maar is ook binnenshuis duidelijk hoorbaar. Bovendien is het absoluut geen schuwe vogel, want wanneer we onder de boom staan waar hij in zit, blijft hij roepen. Ik woon in Nunspeet, op het platteland, vlakbij het Veluwemeer.

Ik heb al de geluiden van de bosuil, oehoe, ransuil, ruigpootuil, kerkuil, steenuil en velduil geluisterd, maar deze zijn het niet.

Dus, weet een van jullie welke vogel het kan zijn?

Alvast bedankt,

Bart.
Aangepast: 24 april 2014 om 10:00
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
BirdmanAP
24 april 2014 om 11:05

Gast
Beste Bart,

Hartelijk dank voor je openhartige vraag. Ik heb natuurlijk de geluiden niet zelf gehoord maar op jouw omschrijving af gaande vermoed ik dat het een aap is.

Met vriendelijke groet,

BirdmanAP

Bart8899
24 april 2014 om 12:28

Lid
BirdmanAP schreef:

Beste Bart,

Hartelijk dank voor je openhartige vraag. Ik heb natuurlijk de geluiden niet zelf gehoord maar op jouw omschrijving af gaande vermoed ik dat het een aap is.

Met vriendelijke groet,

BirdmanAP

Beste BirdmanAP,

Ik denk dat dergelijke antwoorden weinig toegevoegde waarde hebben. Ik verzoek u dan ook dringend om af te zien van verder commentaar.

Wil
24 april 2014 om 13:12

Lid
Klinkt het geluid een beetje als een elektronisch signaal met regelmatige tussenpozen?
Erg onwaarschijnlijk, maar misschien zou het een dwergooruil kunnen zijn.
Doen af en toe wel eens Nederland aan.
Voor het geluid: www.waarneming.nl/sound/index?q=dwergooruil&9=1&ts=0&z=1&sort=o&rating=0

HeleenRo
24 april 2014 om 13:48

Lid
Ik zou toch zeggen ransuil. Heb je hier al geluisterd?
http://waarneming.nl/soort/sounds/310

Bart8899
24 april 2014 om 17:18

Lid
Inderdaad, ik heb op deze site ( http://www.ransuileningroningen.nl/informatie/achtergrondinformatie/ransuil-asio-otus ) geluisterd en nu is inderdaad duidelijk dat het een ransuil is.

Bedankt!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.