Start
 » 
Opmerkingen
 » 
Visdief
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Visdief
sammer
13 februari 2014 om 20:48

Lid
Ik weet het niet zeker maar bij de visdief staat:" Als de vogels de vleugels opgevouwen hebben, dan steken bij de visdief de punten van de vleugels tot voorbij de staartpunten, terwijl bij de noordse stern de staartpunten verder reiken." maar stoppen de vleugelpunten bij de noordse stern niet voor de staartpunten.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Marco
14 februari 2014 om 09:53

Beheerder
Zowel de visdief als de noordse stern hebben verlengde staartpennen, maar bij de noordse stern zijn deze een flink stuk langer. Als de vogels zitten dan reiken de staartpunten bij de visdief niet, en bij de noordse stern wel tot voorbij de staart. Zo staat het volgens mij ook in de tekst, die ik voor de duidelijkheid wel iets heb aangepast.

sammer
14 februari 2014 om 15:24

Lid
Maar dan staat bij de noordse stern:"In tegenstelling tot de visdief heeft de noordse stern geen zwarte snavelpunt. Ook zijn de poten langer en steken de opgevouwen vleugels niet voorbij de staartpunten."
Moet dat dan niet voorbij de staartpunten zijn?

Mvg, sammer

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.