Start
 » 
Overig
 » 
Een geslaagde eerste kerstdag.
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Een geslaagde eerste kerstdag.
Black Grouse
25 december 2013 om 13:46

Lid
Vandaag zijn mijn man en ik naar Hoek van Holland geweest. Mijn man die wou graag boten zien en ik had gezien dat er soms Huiskraaien te zien waren daar. Dus vandaag hadden we besloten om daar maar eens te gaan kijken. Veel gezien natuurlijk en heerlijk uitgewaaid. We waren eerst naar een plek toe gegaan waar ze het vaakst gezien werden, maar helaas daar was er geen een te zien. Zo gaan we een stuk verderop staan met de auto en lopen een stuk verder. Ineens horen we een geluid die ons niet echt bekend voor kwam. Het was in ieder geval geen Kraai, want die had ik wel herkend. Dus even met de verrekijker gekeken en tot mijn grote blijdschap was het een Huiskraai. Het was ook maar de enigste die we tegen kwamen. Gelijk maar veel foto's gemaakt. Ik zal hier een paar foto's met jullie delen die ik daar in Hoek van Holland heb gezien. Veel plezier ermee.

Groetjes, Patricia.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Black Grouse
25 december 2013 om 13:47

Lid
Nog een paar foto's.

karel
25 december 2013 om 13:54

Lid
leuk dat je in ieder geval nog een huiskraai tegen bent gekomen .
als ik je een raad mag geven als je weer zoiets wilt fotograferen , neem wat brood mee .
strooi een klein aantal stukjes op een plek waar bvb wat struiken staan of iets dergelijks , zodat je een aardige foto kunt maken .
meestal komen kraaiachtigen wel op dat soort voer af .
mvg karel

Black Grouse
25 december 2013 om 14:06

Lid
karel schreef:

leuk dat je in ieder geval nog een huiskraai tegen bent gekomen .
als ik je een raad mag geven als je weer zoiets wilt fotograferen , neem wat brood mee .
strooi een klein aantal stukjes op een plek waar bvb wat struiken staan of iets dergelijks , zodat je een aardige foto kunt maken .
meestal komen kraaiachtigen wel op dat soort voer af .
mvg karel

Dank je wel voor je reactie, en voor die goede tip. Dat ik daar zelf niet aan had gedacht. Maar ach ik ben al blij dat ik hem op de foto heb, en ja een betere foto was natuurlijk wat beter geweest. Maar voor nu is het prima zo. Volgende keer beter.

karel
26 december 2013 om 07:26

Lid
niet iedereen denkt als ik , dat vergeet ik wel eens Patricia .
de huiskraai is zeldzaam ( zeg maar rustig erg zeldzaam eigenlijk ) en blijft natuurlijk een mooie waarneming .
en als je er dan een foto van hebt ben je erg blij begrijpenlijk .
en mijn opmerkingen zijn dan ook geen kritiek , maar om te proberen mensen er toe te bewegen om betere opnames te laten maken van hetgeen ze fotograferen .
ik maak ook geen top foto s ( ik heb simpelweg geen 30.000 euro voor dat soort spullen ) maar waar ik wel naar kijk is bvb : compositie / scherpte / en achtergrond in combi met het object .
en dan kun je met veel mindere spullen echt wel mooie foto s maken .
mvg karel

Charlotte091
26 december 2013 om 12:19

Lid
Mooie foto's! Die huiskraai is een topwaarneming, en je hebt er ook nog een foto van! Ze zijn zeldzaam, dus je mag er zeker blij mee zijn ;)

els
26 december 2013 om 12:24

Lid
Leuk om de huiskraai te zien!

Black Grouse
26 december 2013 om 13:15

Lid
els schreef:

Leuk om de huiskraai te zien!

Dank je wel els, en jij ook dankje wel charlotte.

Nick
26 december 2013 om 20:36

Lid
Leuke waarneming, binnenkort zijn de kraaien er waarschijnlijk niet meer door plannen van de regering:(

Black Grouse
27 december 2013 om 08:17

Lid
Nick schreef:

Leuke waarneming, binnenkort zijn de kraaien er waarschijnlijk niet meer door plannen van de regering:(

Hoi Nick, bedankt voor je reactie, had het ook al gelezen dat de regering iets van plan is met die kraaien, laat ze toch gewoon rond vliegen, het hoort er nou eenmaal bij, en ik vind dat je van vogels moet afblijven.

Groetjes, Patricia.

jeffrey
27 december 2013 om 08:51

Lid
Nick schreef:

Mooie waarneming Patricia!

Zeker iedere Kraai afschietem totdat ze zo zeldzaam zijn als de Raaf
De Raaf was eerst ook een vogel die nog best wel veel voorkwam
Aangepast: 27 december 2013 om 08:53
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.