Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
gaaiachtig geluid
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker gaaiachtig geluid
lies
3 september 2013 om 21:03

Lid
Hoi, kan iemand mij helpen? Ik heb vanavond een klein vogeltje gezien, iets groter dan een vink. Maar volgens mij maakte het een gaai-achtig geluid. Iets van tghee (stomme E), maar wel anders want het geluid is niet zo goed in letters uit te drukken. Mijn vraag is meer, in welke categorie zou ik moeten zoeken? Ik weet dat eksters en gaaien gaai-achtige geluiden maken, maar die zijn een flink stuk groter dan een vink. Als ik maar wist welke categorie vogels zulke geluiden maakten, zou ik al veel verder zijn. Dan zoek ik daarna wel uit welke soort in die categorie dat geluid maakt.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Bas_vogels
4 september 2013 om 14:44

Lid
Volgensmij kunnen Middelste Bonte Spechten ook gaai-achtige geluiden maken, maar ik weet niet of ze nu roepen, en ze leven ook bijna alleen in het oosten van Gelderland, Zuid-Limburg en Noord-Brabant volgensmij.

lies
5 september 2013 om 20:04

Lid
Bas_vogels schreef:

Volgensmij kunnen Middelste Bonte Spechten ook gaai-achtige geluiden maken, maar ik weet niet of ze nu roepen, en ze leven ook bijna alleen in het oosten van Gelderland, Zuid-Limburg en Noord-Brabant volgensmij.

nee dit is het niet, het is een heel zacht geluid. Die specht maakt volgens mij best wel veel lawaai, ik heb wat fragmenten beluisterd. Ik ben vandaag teruggegaan naar waar ik dat geluid gehoord heb. Ik heb het vanavond weer gehoord, het is wel gaaiachtig, maar echt heel zacht, en het geluid draagt dus ook niet heel ver. Het is dus ook echt geen kraaiachtige, want die maken ook altijd zo'n bult herrie.

jorenbenja
5 september 2013 om 21:55

Lid
Ik weet wat je bedoeld, ik heb het pas zelf gehoord in Zwitserland. Inderdaad een heel zacht geluid... Ik heb er toen een geluid fragment van gemaakt en zal kijken of ik dat kan vinden.

lies
5 september 2013 om 22:10

Lid
jorenbenja schreef:

Ik weet wat je bedoeld, ik heb het pas zelf gehoord in Zwitserland. Inderdaad een heel zacht geluid... Ik heb er toen een geluid fragment van gemaakt en zal kijken of ik dat kan vinden.

Zou ik dat fragment ook mogen horen? Dan kan ik bepalen of het hetzelfde is als wat ik gehoord heb. Een fragment hebben is idd handig, dat zoekt een stuk makkelijker, alleen heb ik niks om geluiden mee op te nemen dus ik onthoud ze altijd maar zo goed mogelijk. En dan thuis maar hopen dat er iets bij te verzinnen is.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.