Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
nachtelijk vogelgeluid
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker nachtelijk vogelgeluid
lies
19 juni 2013 om 14:29

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jorenbenja
19 juni 2013 om 15:21

Lid
Nachtegaal?

lies
19 juni 2013 om 15:40

Lid
jorenbenja schreef:

Nachtegaal?

Ik denk van niet, het was een roep geen gezang

Sabeau
19 juni 2013 om 18:14

Lid
Een scholekster misschien

lies
19 juni 2013 om 19:01

Lid
Sabeau schreef:

Een scholekster misschien

nee want die doet van pietepietepietepiet, niet met dat theeeooo ervoor en ook niet wietewietewiet. en het geluid dat ik hoorde was van een redelijk hoge toonsoort. een scholekster maakt een geluid dat een gemiddelde toonsoort heeft. het stik hier van de scholeksters, zowel overdag als 's nachts, als het een scholekster was geweest, dan had ik het geluid met hoge waarschijnlijkheid wel als zodanig herkend.

lies
23 juni 2013 om 00:07

Lid
ik weet al wat het was, het was een witgat. ik kon me het geluid niet goed meer herinneren, alleen nog de beschrijving die ik zelf heb bedacht. maar ik heb eens wat meer fragmenten beluisterd, en ik herinnerde het me weer. wat ik hoorde was echt een witgat, blijblijblij!!! want nu hoef ik niet meer te zoeken :D

rijksen20
23 juni 2013 om 12:59

Lid
Wat maar weer eens aangeeft dat het bijna ondoenlijk is om op basis van een beschrijving van een geluid iemand te helpen. Want achteraf gezien is de omschrijving inderdaad heel erg van toepassing op witgat.

lies
23 juni 2013 om 22:38

Lid
rijksen20 schreef:

Wat maar weer eens aangeeft dat het bijna ondoenlijk is om op basis van een beschrijving van een geluid iemand te helpen. Want achteraf gezien is de omschrijving inderdaad heel erg van toepassing op witgat.

was die laatste zin nou sarcastisch bedoeld? nee toch? het lijkt een beetje zo, sorry als ik het fout heb ;S. maar het is dus blijkbaar niet helemaal onmogelijk, want iemand op een internationaal forum herkende de witgat er in. het is bijna onmogelijk, maar je kunt het altijd proberen, dat was mijn gedachte. niet geschoten altijd mis. hoewel ik moet toegeven dat ik de witgat eerst helemaal niet meer herkende in mijn eigen beschrijving. het was pas op het moment dat ik me het geluid weer echt herinnerde, dat ik wist dat het om een witgat moest gaan. volgende keer moet ik niet alleen de cryptische omschrijving onthouden, maar ook het geluid daarbij. dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

rijksen20
24 juni 2013 om 00:16

Lid
Nee, ik vind het echt een treffende beschrijving, maar wel eentje waarbij het kwartje pas achteraf valt. Zelf zou ik de e- en o- klanken vervangen voor een 'u', maar verder toch erg typerend.

lies
25 juni 2013 om 20:29

Lid
rijksen20 schreef:

Nee, ik vind het echt een treffende beschrijving, maar wel eentje waarbij het kwartje pas achteraf valt. Zelf zou ik de e- en o- klanken vervangen voor een 'u', maar verder toch erg typerend.

Ok fijn :) ja dat begin stuk was dus er verwarrend, in mijn herinnering duurde dat veel langer dan op opnamen. En daardoor herkende ik de witgat ook eerst niet meer, beetje vervelend.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.