Start
 » 
Overig
 » 
Wanneer komt de koolmees in mijn huisje
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Wanneer komt de koolmees in mijn huisje
EricenIreen
30 maart 2013 om 17:24

Gast
Ik heb een nestkastje opgegangen aan de muur zodat ik hem in de gaten kan houden.
Maar wanneer gaat de koolmees komen of is het nog te koud IK heb er nog maar een keer een op de stok zien zitten
Maar verder niets meer IK wil dit filmen van mijn slaapkamer maar er komt niets wel komen zo op mijn vetballen af
Wat doe ik verkeerd ?
e de waele

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
els
30 maart 2013 om 20:46

Lid
Eric vaak gaat een nestkastje pas bewoond worden in het 2de of 3de jaar. Maar ik hoop voor je dat er dit jaar al een koppeltje gebruik gaat maken van je kastje. Dus geduld hebben en in de gaten houden. Bij mij hangen er een paar kastjes bij het terras, waar ik heel de dag op uit kijk en toch ie ik maar zelden vogels er in of uit gaan, maar vorig jaar was wel alles bezet...:)

EricenIreen
31 maart 2013 om 18:38

Gast
Hallo Els
Ik ga het in de gaten houden wat er gaat gebeuren Er heeft wel al een koolmeesje op de stok voor de ingang gezeten .
Misschien is hij een vrouwtje aan het zoeken en komt hij terug Ik hoop het Omdat ik dit nu wil filmen het in en uitvliegen en het nest bouwen
Ik laat het horen als ik veranderingen zie
e de waele

pburen
1 april 2013 om 13:24

Lid
De koolmees is nog niet aan het nestelen.
Als je wilt weten hoever ze zijn kijk dan op: http://www.beleefdelente.nl/
Daar staan meerdere vogels te broeden: oehoe heeft kuikens, ooievaar eieren en de rest moet nog beginnen.

EricenIreen
3 april 2013 om 12:51

Gast
Ok bedankt ik ga op de site kijken en ik wacht af wat er gaat gebeuren
mvrg e de waele

EricenIreen
3 april 2013 om 13:08

Gast
Ik heb naar het nestkastje gekeken en zie dat er geen stokje op zit Bij mij zit er een stokje aan en dat stokje loopt ook van binnen door de kast geeft dit niet voor de mezen
zit dat niet in de weg ? Anders moet ik dat er van tussen halen.
Ook de camera is mooi om te kijken Ik zou ook wel zo iets willen maar hoe pak ik dat aan Ik bedoel met bedrading enzo
Zijn er ook draadloos te verkrijgen ?
e de waele

Nieboer
3 april 2013 om 21:03

Lid
Hallo, je zult het wel weten, maar een nestkast moet goed hangen, opening liefst naar het oosten en niet in de zon, want dan kan het binnen veels te warm worden, gaan de eieren koken of raken de jonkies over verhit.
een stokje onder het in vlieggat hebben ze niet nodig, zeker niet aan de binnenkant.
het kastje moet ook goed diep zijn, want ze slepen er heel wat nestmateriaal in en de jonkies moeten goed onder het vlieggat blijven. veel nestkastjes zijn te ondiep, vooral die leuke, die zijn eigenlijk alleen voor de sier.
zelf hebben we goede resultaten gehad met een nestkastje wat als verpakking diende voor een fles wijn, was een kerstpakketje, een goed gat en een dakje wat er af kon, gewoon een goed kastje en veel goedkoper dan een nestkasje uit het tuincentrum goed gekeurd door de vogelbescherming en de fles wijn was er ook nog gratis bij.
je zou zo'n kastje van elk wijnkistje kunnen maken.
mvg Nieboer

EricenIreen
4 april 2013 om 15:45

Gast
Ik ga de nestkast er weer afhalen en de stok aan de binnenkant er uitzagen geeft het een probleem dat de stok aan de buitenkant blijft zitten ?
Ik vraag dit omdat er al eens een koolmees op de stok heeft gekeken in het huisje
e de waele

Nieboer
5 april 2013 om 01:37

Lid
Tja, wanneer zal het echtpaar Koolmees besluiten dat ze de aangeboden woning gaan betrekken, geen idee, bekijken wil nog niet zeggen dat ze er gaan wonen. toen ik jaren geleden op St. Philipsland woonde, was er minstens 1 koolmees die in een winter de nachten doorbracht in mijn nestkastje. Helaas voor hem was het een sierkastje en hing het in de volle zon, dus is het nooit gebruikt als kraamkamer.
overigens ik had daar maar weinig vogels in de tuin het was overal in de tuinen te opgeruimd en men spoot te graag tegen insecten in de moestuintjes en op het onkruid tussen de tegels, dus er was geen eten voor vogels te vinden bijna, heel jammer. pas toen mijn tuin wat meer volgroeid was en er werd ook nooit gespoten, kwamen er wat meer vogels, een paar Turkse tortelduiven, een maar mezen en mussen, dat was het wel.
ik denk dat zodra de vogels gaan merken dat het weer warmer gaat worden ze gaan nestelen, volgende week?

of je het stokje ook aan de buitenkant moet weg halen weet ik niet, maar ze hebben het niet nodig, ik heb wel eens gehoord dat het, het goed aanvliegen op het vlieggat zou kunnen bemoeilijken.
mvg
Nieboer.

EricenIreen
7 april 2013 om 20:28

Gast
Ik zit met smacht te wachten op mijn mezen ?
Ik heb voor mij een heel bos dus plek genoeg om een nest te gaan bouwen ik hoop dat ze mij niet teleur stellen en dat ze mijn huisje gebruiken
Ik wacht af
e de waele

EricenIreen
12 april 2013 om 12:29

Gast
HE HE eindelijk een koolmees voor inspectie in mijn huisje Ik ben benieuwd of het door gaat Ik houd het in de gaaten
e de waele

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2