Lid
|
hallo, ik heb een vraagje.
Is er hier iemand bekend met het gedrag van merels?
Ik heb nu al bijna 2 jaar een merel (mannetje) die geobserdeerd is door onze autos en de ramen van het huis. hij zit de hele dag op de zijkant van de auto,te pikken tegen de spiegel. ook zit hij voorop de ruitenwissers te tikken tegen de voorruit. hij heeft het ook voorzien op onze ramen van het huis en de achterdeur..eigenlijk alle ramen op de beneden verdieping. het gebeurt enkel in het voorjaar en de zomer tot hij jongen heeft die uitvliegen ( gelukkig nemen zijn kinderen zijn gedrag niet over!). dan houd het op maar hij blijft wel altijd op het erf. nu is dit allemaal erg leuk maar aangezien hij echt alles onderpoept ( en ongelovelijk wat er uit zo een klein vogeltje kan komen zeg!) is hij toch best vervelend. hij hoeft niet weg hij mag lekker blijven en heeft zijn eigen spiegel buiten staan want dat is het enige wat hem enigzins weg houd van de auto's hahahaha maar mijn vraag...wie herkent dit gedrag ?? Of zijn wij de enige met deze rare vogel?
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|
Lid
|
|
Dat mannetje vecht tegen zijn spiegelbeeld. Probleem is dat hij zijn spiegelbeeld niet als dusdanig herkent, en dus denkt dat zich een ander mannetje in zijn territorium bevindt. Dat is op te lossen door vershoudfolie tegen de ramen te kleven...in theorie alles dat de reflectie wegneemt en hij dus zijn spiegelbeeld niet meer kan zien.
|
|
|
|
Lid
|
dat is enkel in de praktijk niet te doen. Vandaar dat hij zijn eigen spiegel heeft. Het mooiste vind ik nog dat hij zichzelf ook pikt/'bijt' Hij staat dan voor de spiegel er tegen te hameren en dan in eens grijpt hij zijn eigen been.. erggg grappig om te zien
Ik heb nog een foto van onze dictator terwijl hij tegen het raam van onze schuur tikt en een van dat hij op de klink van de achterdeur zit.
|
|
|
|
Lid
|
|
Het is de natuur en je kan er niets aan doen, maar ik vind het eigenlijk best wel zielig... En je kan wel allerlei dingen beplakken, maar dan gaat hij het ergens anders weer doen. Vervelend, zulke dingen!
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|