Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Blauwe vogel
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Blauwe vogel
Bas_vogels
24 december 2012 om 17:25

Lid
Hallo,

Ik heb vandaag deze vogel (op de foto lijkt het op een bal, maar ik heb echt gezien dat het een vogel was, het liep ook) in de Amerongse Bovenpolder vanaf een uitkijktoren gezien. Hij zat erg ver weg, dus de foto's zijn erg slecht. Ik heb hem alleen maar door een verrekijker gezien, ik heb geen telescoop. Hij was knalblauw en ongeveer zo groot als een Wilde Eend. Ik dacht dat het een purperkoet zou kunnen zijn, maar deze is nooit eerder in Nederland gezien.
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Groeten,
Bas
Aangepast: 24 december 2012 om 17:26
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
vogelbudeloffline
24 december 2012 om 17:43

Gast
Het enige wat ik uit deze foto zou kunnen concluderen is dat het een ballon is.
Maar als jij zegt dat het een vogel is, ik heb geen enkel idee.

Bas_vogels
24 december 2012 om 17:46

Lid
Het was geen ballon, ik had het echt wegrennen, de struiken in.

rickh
24 december 2012 om 20:12

Lid
hond waaraan ze een ballon hebben vastgemaakt?

m.v.g.

rijksen20
24 december 2012 om 21:11

Lid

Addepat
25 december 2012 om 06:25

Lid
Nou Rijksen, dat vind ik knap dat jij dat zo kan beoordelen op grond van een foto. Ik denk dat je erg voorbarig bent met je conclusie.

dwmaas
25 december 2012 om 08:55

Lid
De enige vogel die mij te binnen schiet die zo felblauw gekleurd is is een ijsvogel, maar die haal ik hier helaas ook niet uit.

rijksen20
25 december 2012 om 14:02

Lid
Addepat schreef:

Nou Rijksen, dat vind ik knap dat jij dat zo kan beoordelen op grond van een foto. Ik denk dat je erg voorbarig ben
t met je conclusie.

Iets dat zo blauw als een smurf en zo rond als een motorhelm ongeveer een metertje boven het riet beweegt kan onmogelijk een dier zijn. Toch niet zo'n voorbarige conclusie, lijkt me...?

els
25 december 2012 om 16:44

Lid
haha, zo dacht ik ooit eens een witte uil op de foto te hebben, het dier draaide zijn kop precies al een uil. Thuis bij vergoten bleek het een plastic zak te zijn....

eddie
25 december 2012 om 21:55

Gast
Al aan een ufo gedacht :-)

mvg eddie

karel
25 december 2012 om 22:30

Lid
de omvang van het object heeft gemeten naar het riet de grootte van een kalkoen en niet echt van een purperkoet .
dan kan naar mijn mening een purperkoet niet de stelten hebben van flinke flamingo , want die heeft ie zeker wel nodig want dit object bevindt zich nog wel meer dan het metertje wat rijksen al aangaf boven het riet .
tevens gelet op de omvang van de grauwe gans zou wat er dik achter ligt kleiner moeten zijn ja toch ?, dit is dus als je de vergelijking maakt met de kop van de gans vele malen groter .
(ik twijfel zelfs na de foto wel 40 keer bekeken te hebben op allerlei manieren of dat object wel boven het riet zit eigenlijk ,maar goed dat is niet 100% vast te stellen zo ).
je schrijft dat je foto s hebt ,dus meer dan deze ?.
die zou ik wel willen zien misschien haal je daar meer uit en is deze foto gemaakt vanaf die uitkijktoren?.
voor mij lijkt dit zeer onwaarschijnlijk dat het een vogel betreft eerlijk gezegd , maar zoals gezegd 100 % zeker is weinig in het leven.
mvg karel.
Aangepast: 25 december 2012 om 22:31
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3