Lid
|
Ik vind dat ondertussen de discussie onder ket kopje "Dood koolmeesje" wat uit de hand is gelopen.
Ik snap ook nog steeds niet waarom vogelvrienden kattenhaters blijken te zijn, want dat is totaal onnodig.
Amerikaanse onderzoeken daar geloof ik ook niet in. geven die onder zoeken ook aan hoe der toestand van de prooien was, toen die gedood werden door katten?
Dat katten hier niet thuiszouden horen is absurd
Wij zeggen wel dat we Baasjes zijn van katten, maar dat is toch niet zo, een mens is de baas over een hond maar niet over een Kat, een Kat beschoud ons als personeel.
Natuurlijk zijn er katten die zich alles laten aanleunen, dat is gemakkelijk voor ze, en daarhouden katachtigen wel van. maar ze hebben ook een zeer onafhankelijke geest. en veel katten kunnen als het nodig is zich zelf redden aals de nood aan de kat komt.
ik heb al laten merken dat als je katten hebt er ook goed voor moet zorgen en ze niet 's nachts buiten moet laten en ze goed te eten moet geven en er zo min mogelijk mee moet fokken.
het probleem is vaak dat mensen wel dieren nemen, welk soort ook, dat vaak impuls aankopen zijn, men is vertederd door een dier of vind het interesant, maar men vergeet dat het dier ook geld gaat kosten, niet alleen het eten, maar ook de dierenarts moet betaald worden, voor de gewone vaccinaties, sterilisaties, maar ook als het dier ziek wordt, dat realiseert men vaak pas als het te laat is. ook zeggen mensen wel dat je een dier niet moet steriliseren omdat je daar mee het dier in zijn dier zijn aantast, maar ze vergeten wat ze met de jongen moeten.
de dierenassiels merken nu dat er veel dieren worden gebracht waarvoor men de kosten niet meer kan betalen, dat is heel erg, nog erger is dat men die dieren aan hun lot gaat overlaten, dat zijn dan de dieren die mogelijk schade kunnen gaan veroorzaken omdat ze meer prooidieren gaan vangen.
het is jammer dat men bij dierenartsen ook BTW moet betalen, dat heeft de rekeningen behoorlijk duurder gemaakt. waarom moet daat BTW over betaald worden, dat zou men moeten afschaffen, een mensendokter hoeft ook geen btw te rekenen.
Ik ben goed voor mijn katten, we hebben er veel gezelligheid en liefde van en ik vrees de dag dat ik ze moet laten inslapen als ze te ziek zijn om te genezen, maar ook de dag dat ik geen katten meer zal hebben omdat ik geen geen katten wil hebben die mij zullen overleven en ik niet weet wat er dan met ze zal gaan gebeuren.
en bij ons hebben ze katten bakken, maar doen het ook wel in onze grote tuin, dat ze allen zich ontlasten in de tuin van anderen is onzin. als ik in de tuin aan het werk ben en ik gaten graaf om platen in te zetten, zie ik weer hoe prettig ze het vinden om daat hun personeel voor te hebben, ha een voor gegraven gat voor hun hoop of plasje en doen dat dan ook gewoon onder mijn neus er lak aan hebbend dat dat gat voor een plant was bedoeld.
maar helaas zullen er altijd mensen blijven die katten haten om wat voor reden dan ook, erg jammer want ze missen een heleboel vind ik.
mvg Nieboer
|
|
|
|