Start
 » 
Overig
 » 
Grote bonte specht
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Grote bonte specht
Nieboer
5 november 2012 om 14:57

Lid
Nu het kouder wordt vonden we het tijd worden om weer meer vogelvoer te verstrekken aan onze gevederde vrienden. en wel dicht bij het huis onder de pergola met druiven. dit voorkomt dat te veel grote jongens zoals de eksters, kauwen en kraaien mee komen eten, voor hun is het vogel huis achter in de tuin waar we brood neerleggen. maar de eksters hebben het al weer gezien en komen toch wel pinda's pikken.
sinds zondag is de vogeltafel weer gedekt en de pimpel- en koolmezen zijn er al in grote aantallen, ook de vinkjes, de roodborst hebben we weer gezien en vandaag ook een paar spreeuwen en tot mijn verrassing was de Grote bonte specht ook aanwezig peuzelend van de eigengemaakte vetplakken, ossenwit, pindakaas en strooivoer. hij heeft er echt de tijd voor genomen, want ik kon rustig mijn camera boven gaan halen en hem daarna nog uitgebreid kiekken. we hebben al vakker spechten in de tuin gehad misschien is het er weel een die vorige jaren ook geweest is. maar het blijft leuk om ze zo dicht bij het huis (max 5 m) te zien eten.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
pauwelina 4
6 november 2012 om 00:28

Lid
Ja dat is zeker leuk om ze in je tuin te hebben. En dan vooral de specht. mvg.

Arnold
6 november 2012 om 19:48

Lid

Nieboer
6 november 2012 om 20:02

Lid
Prachtig Arnold, Vogels zijn slim, de gaaien zijn dat bij ons ook, jaren geleden hadden we een lange "worst" met pinda's hangen, nou dat werd kapot getrokken door de gaaien, zodat de pinda's makkelijker te grijpen waren. Nu liggen de ongedopte pinda's on dat terracotta potje wat op de foto's zichtbaar is, de mezen kunnen daar makkelijk in, maar de eksters hebben er veel moeite mee, het is ook niet voor hun bedoelt die pinda's maar sommige eksters lukt het met kunst en vliegwerk of kunstig vlieg werk wel om pinda's te verschalken. het is een koddig gezicht om een koolmees of een pimpelmees met een ongedopte pinda te zien vliegen, net bommenwerpertjes.
Helaas hebben we hier geen eekhoorns, want ik ben dol op ze, toen ik kind was woonde ik ergens waar we er bijna over struikelden, maar door een ziekete zijn ze er bijna niet meer, nu is het bijzonder als we ze zien. alleen een paar jaar geleden vond ik een dode in de tuin, die geen staart meer had. hoe dat die in de tuin is beland is een raadsel. het enige wat we kunnen verzinnen is dat die door vogels gepakt is in het bos wat ongeveer 500m van ons vandaan is, maar er zit wel een snelweg tussen.
ik schrijf wel helaas, maar eekhoorns zijn ook echte eierrovers helaas, maar toch vind ik ze schattig en ondeugend. en zou ze toch ook graag in de tuin hebben.
mvg Nieboer

pia zz
8 november 2012 om 22:29

Lid
zie dat de specht aan een houdertje voor vetblokken hangt, geweldig, heb deze ook in de tuin hangen, maar die pindakaas ga ik zeker doen, maar dan wel zoutloze, te koop bij AH.

pia zz
8 november 2012 om 22:33

Lid
@ Arnold, dat is zeker de merel die op je zit te wachten, die heb ik hier ook in de tuin, ik kan hem bijna pakken, zo dichtbij is hij, als ik met voer buiten kom.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.