Lid
|
We hebben hier in de buurt mensen die grote hoeveelheden brood op een grasveld deponeren waarop ook meeuwen op af komen, vaak ook flinke jongens, zowel vlowasen meewen als meeuwen in hun jeugdkleed. ze zitten vaak te wachten op de daken van de huizen en kunnen ook enorm veel lawaai produceren. soms moet ik goed luisteren of het meeuwen of katten zijn. ooit heb ik gezien dat een van deze grote meeuwen een mol liet vallen op straat, die leefde nog, heb gezorgt dat die onder de bosjes kon bijkomen en zich weer ingraven, zal de volgende dag wel in mijn tuin hebben gezeten. ondanks dat ik mollen niet leuk vind in de tuin, kon ik dit beest niet laten opvreten door een meeuw.
maar ik ben slecht in meeuwen te herkennen.
las in de lijst hiernaast dat de Kleine Burgemeester zijn vleugelpunten voorbij zijn staart komen, ik denk dat ik dat bij deze meeuwen zie.
dit zijn dan de burgemeesters van Bergen op Zoom, niet zo'n grote stad als Amsterdam, dus hebben we dan maar Kleine Burgemeesters.
met vr.gr.
Nieboer.
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|
Lid
|
Hoi Nieboer,
Volgens mij zijn het gewoon Zilvermeeuwen.
Deze hebben roze poten en op de snavel zit een rode vlek.
Groetjes, Black Grouse.
|
|
|
|
Lid
|
Ik schreef al dat ik het niet goed wist welke het ware, dus bedankt voor de juiste naam bij de flinke jongens.
mvg.
Nieboer
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|