Start
 » 
Overig
 » 
Schedel gekregen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Schedel gekregen
vogelbudel
14 augustus 2012 om 15:35

Lid
Beste forumleden,

Ik weet dat dit niks te maken heeft met vogels, maar toch zou ik jullie het volgende willen vragen gezien jullie grote kennis van de natuur.

Een aantal weken gelden heb ik een schedel gekregen van iemand. Het is een schedel van een herbivoor, daar ben ik vrij zeker van. Ik heb alleen geen idee van welke soort de schedel is. Ik heb als boodschap van die man meegekregen dat het een dier is dat ik waarschijnlijk nooit zal tegenkomen (in Nederland sowieso nooit), en dat het vaak agressief reageert richting mensen. Als ik het me goed kan herinneren heeft hij het dier in Duitsland geschoten. Heeft iemand enig idee van welk dier deze schedel kan zijn, of kent iemand misschien nog een handige website die mij verder zou kunnen helpen?? De afmetingen van de schedel zijn (L = 17cm, H = 9cm en B = 8cm). Deze maten zijn incl. onderkaak.

Bij Voorbaat Dank,

Vince van Beek (vogelbudel)

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
lucasvanermen
14 augustus 2012 om 17:09

Lid
Lijkt mij een schedel van een ree en in het andere geval zou ik zeggen edelhert hinde. Maar deze komen echter wel in Nederland voor:)

pia zz
14 augustus 2012 om 19:13

Lid
lucasvanermen schreef:

Lijkt mij een schedel van een ree en in het andere geval zou ik zeggen edelhert hinde. Maar deze komen echter wel in Nederland voor:)

en zijn ook niet agressief naar mensen toe.

els
14 augustus 2012 om 20:42

Lid
Lijkt mij ook van een grazer.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.