Start
 » 
Overig
 » 
blauwe netten
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker blauwe netten
Nieboer
12 juli 2012 om 13:19

Lid
dit zijn de blauwe netten en de rozenboog beveiliging, waar ik in het andere berichtje over schrijf. helpt heel goed. de vogels zien het en komen er niet bij, behalve dan de (Vlaamse) Gaaien.
overigens is het vrij lastig om deze netten te kopen, want ze zitten o.a. niet bij Intratuin en de Boerenbond niet in het assortiment, want zeggen ze er is geen vraag naar!!! die verkopen alleen de groene en zwarte netten die de vogels niet zien en dus in de problemen kunnen komen.
de blauwe zijn o.a. In Kappele (Bij Goes in Zeeland) bij de Fruitschuur en bij de Wildfang in Maartensdijk (online schopping) te koop.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
els
12 juli 2012 om 21:49

Lid
OH bedankt ja, want sinds er een mereltje in mijn net zat, heb ik het maar weer weg gedaan, met als gevolg niet 1 aalbes, aardbei of framboos voor ons...;)

pia zz
14 juli 2012 om 00:16

Lid
ach Els, je moet maar denken, de vogeltjes hebben het harder nodig dan wij, wij kunnen gewoon naar de super of de groentenboer......

Nieboer
14 juli 2012 om 00:26

Lid
Nou Pia, dat ben ik niet met je eens. dit soort fruit is gewoonweg onbetaalbaar bij de groenteman en de super, en nooit zo lekker als uit eigen tuin.
onbespoten ook nog eens.
een frambozenplant, een aardbeiplant enz. kost minder dan een bakje bij de super en je kan er elk jaar weer van plukken.
dit fruit is reuze gezond en echt veel en veel beter uit eigen tuin. dan van de super. daar heeft men soorten die minder lekker zijn, omdat die bestand moeten zijn tegen het vervoer over soms grote afstanden.
de vogels hebben hun eigen fruit, dus mogen we wat voor ons is best beschermen, maar dan wel met de juiste netten.
ook bij de tuinders kweken ze deze produkten beschermd onder netten of plastic.
gr. Nieboer.

els
14 juli 2012 om 00:50

Lid
Ik koop groenten/fruit/aardappelen meestal ook bij "de boer" en wild vlees via natuur-punt/monumenten. Maar aalbessen uit eigen tuin zijn wel lekker hoor, ik gun de vogels ze ook, ga toch volgend jaar een deel overkappen met de blauwe netten, zodat we eens kersen en bessen uit eigen tuin kunnen eten....:)

els
14 juli 2012 om 00:50

Lid
Ik koop groenten/fruit/aardappelen meestal ook bij "de boer" en wild vlees via natuur-punt/monumenten. Maar aalbessen uit eigen tuin zijn wel lekker hoor, ik gun de vogels ze ook, ga toch volgend jaar een deel overkappen met de blauwe netten, zodat we eens kersen en bessen uit eigen tuin kunnen eten....:)

pia zz
14 juli 2012 om 19:36

Lid
daar heb je gelijk in Els, maar het gevaar van netten is, dat vogels verstrikt kunnen raken en zich heel lelijk kunnen bezeren, zelfs tot amputatie toe van pootjes..maar misschien dat blauwe netten geen vogels aantrekken, geen ervaring mee.

Nieboer
14 juli 2012 om 20:32

Lid
Blauwe netten zijn veilige netten, vogels zien ze, groene en zwarte zijn onveiligenetten, vogels zien ze niet en kunnen verongelukken.
vandaar mijn pleidooi voor blauwe netten, en ik hoop dat ze ook snel te koop komen bij de grote tuincentra zoals Intratuin en de Boerenbond. ik heb al mails daarover gestuurd.
gr. Nieboer.

pia zz
14 juli 2012 om 20:53

Lid
okee, Nieboer, weer wat geleerd!

Nieboer
14 juli 2012 om 21:23

Lid
Pia, omdat deze netten nog niet goed bekend zijn weten veel mensen dit niet, maar in Landleven worden ze ook aangeraden en ik weet nu door een paar jaar ervaring er mee dat ze echt werken, zelfs al hangen ze niet helemaal goed. alleen voor de gaaien moet er een beter net over de rozenboog komen en ik ben al aan het uitdenken hoe we de bramen den de druiven onder een net kunnen krijgen (constructie). want de gaaien zijn heel erg brutaal komen tot bij de schuifpui en zitten gewoon naar binnen te kijken wat wij aan het doen zijn, "Mensje kijken!" hahaha, het omgekeerde dus van vogels kijken.
hier de foto die ik eergisteren maakte door het raam heen op 1-2 m. afstand van deze brutale rakker.
het kan zijn dat ze niet buiten de bebouwde kom, wij wonen aan de rand van de stad, zijn weggejaagd in een boomgaard, laatst hoorden we duidelijk van die knallen om vogels te verjagen.
overigens is er in onze tuin genoeg voer voor ze, we stikken in de naakt- en huisjesslakken, maar we gebruiken geen slakkenkorrels ookal zeggen ze dat die veilig zijn, vertrouw ik dat niet. als we zin hebben gaan we ze vangen, vooral als ze onze groentes belagen. dit jaar geen bonen, de planten werden al snel opgeknaagd. het weer is ook gewoon slecht om lekker in de tuin te klussen, volgend jaar weer beter. dus laat ze die slakken maar lekker eten en dan krijgen ze heus wel eens wat fruit hoor.
gr. Nieboer.

Nieboer
14 juli 2012 om 21:23

Lid
Pia, omdat deze netten nog niet goed bekend zijn weten veel mensen dit niet, maar in Landleven worden ze ook aangeraden en ik weet nu door een paar jaar ervaring er mee dat ze echt werken, zelfs al hangen ze niet helemaal goed. alleen voor de gaaien moet er een beter net over de rozenboog komen en ik ben al aan het uitdenken hoe we de bramen den de druiven onder een net kunnen krijgen (constructie). want de gaaien zijn heel erg brutaal komen tot bij de schuifpui en zitten gewoon naar binnen te kijken wat wij aan het doen zijn, "Mensje kijken!" hahaha, het omgekeerde dus van vogels kijken.
hier de foto die ik eergisteren maakte door het raam heen op 1-2 m. afstand van deze brutale rakker.
het kan zijn dat ze niet buiten de bebouwde kom, wij wonen aan de rand van de stad, zijn weggejaagd in een boomgaard, laatst hoorden we duidelijk van die knallen om vogels te verjagen.
overigens is er in onze tuin genoeg voer voor ze, we stikken in de naakt- en huisjesslakken, maar we gebruiken geen slakkenkorrels ookal zeggen ze dat die veilig zijn, vertrouw ik dat niet. als we zin hebben gaan we ze vangen, vooral als ze onze groentes belagen. dit jaar geen bonen, de planten werden al snel opgeknaagd. het weer is ook gewoon slecht om lekker in de tuin te klussen, volgend jaar weer beter. dus laat ze die slakken maar lekker eten en dan krijgen ze heus wel eens wat fruit hoor.
gr. Nieboer.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2