Start
 » 
Overig
 » 
Wat is er mis met Groningen?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Wat is er mis met Groningen?
Gilmo
24 juni 2012 om 08:48

Lid
Helemaal niets, behalve het weer! Ik ben sinds gisteren een weekje op vakantie in Zeerijp en als ik nu naar buiten kijk zie ik een prachtig landschap ..... in de regen en de voorspelling is dat het knudde blijft. Een mooie gelegenheid om een paar tochtjes te plannen voor de komende dagen. Ik vogel (tamelijk principieel) op de fiets, dus is het Lauwersmeer net te ver en dat geldt ook voor Onstwedde, waar Rikkie zulke mooie waarnemingen doet Gisteren ben ik naar Delfzijl gereden en heb toen de kust zoveel mogelijk gevolgd tot aan Noordpolderzijl. Dat was een mooie tocht, maar ik heb niet veel gezien: de afstand tot het wad blijft vaak groot. Heeft iemand tips voor gebieden met wat meer kans op leuke waarnemingen (waarneming.nl levert na veel zoeken niet zoveel op)? Ik ben benieuwd! Ik zat trouwens gisteren wel in de prijzen met een prachtige show van een velduil; dat alleen al maakt zo'n tocht meer dan de moeite waard!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
karel
24 juni 2012 om 10:06

Lid
prachtig dat je een velduilshow te zien hebt gekregen bert.
ik hoop voor je dat enerzijds het weer verbetert en als tweede dat je reacties krijgt waar je je voordeel mee kunt doen , en een leuk weekje hebt .
zelf weet ik van die omgeving eigenlijk niets , maar ongetwijfeld zijn er hier mensen die je kunnen helpen daarbij.
ik wens je veel vogelplezier en fietsplezier.

mvg. karel.

pia zz
24 juni 2012 om 13:01

Lid
wauw Bert, prachtig die uil, ja, de verwachting voor vandaag is helemaal bagger, maar het gaat weer opknappen, niet 100 % droog, maar wel een stuk beter in ieder geval. Het Lauwersmeer is natuurlijk schitterend, veel plezier, misschien kom ik je daar nog wel tegen haha......

bertstruikemmen
25 juni 2012 om 19:51

Lid
Hallo Bert,
Ik woon zelf in Delfzijl en ga vaak naar de vogelkijkhut in de Breebaartpolder, vanaf Delfzijl gelegen ten oosten van Termunten langs de dijk. Eerder kom je ook de pier bij Oterdum en de punt van Reide tegen. Veel steltlopers en allerlei eenden daar te zien.
Aangepast: 25 juni 2012 om 20:01
Gilmo
26 juni 2012 om 21:33

Lid
Aangepast: 26 juni 2012 om 21:38
els
26 juni 2012 om 22:41

Lid
Om te zien echt schitterend en gave foto`s weer hoor!!

bertstruikemmen
28 juni 2012 om 10:14

Lid
Fijn dat je ontdekt hebt dat er niets mis is met Groningen. Ik woon nu ruim 3 jaar in Groningen en heb eerst alle borgen gefotografeerd, daarna alle 83 molens in de provincie en nu ben ik vogels gaan fotograferen.
Heb je ook de lepelaars, kluten en goudplevieren nog gezien? En heb je nog meer bijzondere vogels gefotografeerd?
Ik hoop dat je inmiddels jouw koptekst kunt wijzigen in "er is niets mis met Groningen".
Vriendelijke groet van
Bert Struik.

P.S. Inmiddels jouw meldingen op waarneming.nl gezien.
Aangepast: 28 juni 2012 om 20:15
Jakke
29 juni 2012 om 22:37

Lid
Erg leuk Gilmo! Maar op je eerste foto staat een Grutto, geen Rosse.

Gilmo
30 juni 2012 om 00:46

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.