Start
 » 
Overig
 » 
Het raam bleef heel.
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Het raam bleef heel.
Nieboer
17 juni 2012 om 00:01

Lid
een verhaal van lang geleden. maar wat ik jullie vogelaars wel wil vertellen. het speelt zich af in een tuin van een bungalow in een kleine villa wijk met wat grote bomen.
meer dan 20 jaar geleden zat ik met een vriendin op haar terras te praten er stond een glazen windscherm om een deel van het terras en op eens..
zoef zoef en zzzooef zzoef over onze hoofden en bons bons tegen de net geplaatste grote dubblele ruit.
wij kijken verbaast naar elkaar en naar de ruit, daar lag een dode spreeuw en zat een zwaar versufte roofvogel, mogelijk een havik, geen sperwer in ieder geval. wat een machtig beest, we hebben hem verbaast staan bekijken, kon mijn vriendin nog tegen houden, want die wilde hem aanraken, maar hij was aan het bij komen, hij moet veel sterretjes hebben gezien en daarna een fikse koppijn hebben gehad, want het was een enorme boing een wonder dat de ruit het niet had begeven, na wat een eeuwigheid leek, maar waarschijnlijk een minuut was is hij weer wat verbaast weggevlogen met achterlaten van de dode spreeuw.
ik zal deze gebeurtenis niet snel vergeten.
met vr. groet Nieboer.
Aangepast: 17 juni 2012 om 00:02
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
frankw
17 juni 2012 om 11:15

Lid
Waarom in ieder geval geen Sperwer?

Nieboer
17 juni 2012 om 12:09

Lid
ik heb naruurlijk wel gekeken in mijn Petterson welke vogel het was, en hij leek helemaal niet op een sperwer, dat weet ik nog zeker. ik heb hem toen als Havik gevoden, heb ik ook aangetekend. vr. gr. nieboer,

frankw
17 juni 2012 om 19:16

Lid
Huh? Sperwer (vrouw) en Havik lijken best veel op elkaar..

rijksen20
17 juni 2012 om 20:41

Lid
Frank, hoewel ik je volkomen begrijp; het gaat om het verhaal..

frankw
17 juni 2012 om 21:35

Lid
Natuurlijk, je hebt gelijk. De stelligheid bevreemde mij alleen een beetje.

Gelukkig was het raam nog heel. :-)

Nieboer
17 juni 2012 om 21:57

Lid
Ik ben zo stellig, omdat ik weet wat ik gezien heb. Ik heb ook Sperwers gezien in mijn tuin, die zijn toch wat kleiner dan het beest wat voor ons zat. vergeet niet, we hadden hem kunnen aanraken als we dat gewild hadden. Daarbij de onstuimigheid van de jacht was van een Havik. Sperwer 28-38 cm.
Havik 48-61 cm. dat is een behoorlijk verschil en goed te beoordelen van armlengte afstand.
vr.gr. Nieboer

maar het gaat vooral om het verhaal en er moest een titel bij, en als schrijver hou ik van goede titels.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.