Start
 » 
Overig
 » 
Grote Bonte Specht
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Grote Bonte Specht
Nieboer
17 april 2012 om 00:53

Lid
Het zijn geen beste foto's, door het raam genomen met een telelensje van een spiegelreflexcamera met een gewoon filmrolletje, de foto's zijn ingecand en bijgesneden, wat ben ik blij met mijn digitale Sony 8,1 megapixel met optimale zoom 10x, nog niet perfect voor vogels die zich ver weg bevinden.
maar deze foto's van de grote bonte specht die enige jaren alweer geleden onze tuin bezocht. hij kwam vooral omdat er nog een grote stam over gebleven was van een esdoorn die midden in de tuin nogal te veel schaduw had gegeven. omdaar uit de insecten te plukken, hij heeft er pracht gaten ingehamerd, maar in de winter kwam hij ook uit de pindanetjes snoepen en vond het fantastisch toen we op de paal van het vogelhuisje pindakaas smeerden, als het op was kwam hij dat melden door op de pergola bij het huis te komen zitten en naar binnen te kijken.
laat in het voorjaar zag ik in eens 2 spechten en tot mijn verbazing zat de ene de andere te voeren, dit hebben we verschillende dagen gezien.
het opschrift op het vogelhuisje is een grapje van mijn man. bij ons vorige huis hadden we ook een vogelhuisje lager in een boom wat onze kat gekraakt had en er hele middagen in sliep, in dit huisje hebben we haar nooit gezien.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
karel
17 april 2012 om 16:51

Lid
is toch leuk als je spechten in je tuin krijgt .

els
17 april 2012 om 21:37

Lid
Zeker leuk, zomaar in je tuin!!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.