Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Raaf
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Raaf
Inge Maijer
3 november 2011 om 19:02

Lid
Eindelijk een foto kunnen maken van de Raaf op het Jan van den Boschpad te Almere.
Als jullie twijfels hebben dan hoor ik dat graag. Die wigvormige staart is redelijk te zien op de foto. Beluister wel vantevoren even het geluid op www.ivnvechtplassen.org/raaf geluidsvoorbeeld 1 want dat bepaalde tweehoornige geluid heb ik ze zien en horen maken.
Hun klapwiekende spielerei in de lucht was ook al zo typerend.
Aangepast: 3 november 2011 om 19:13
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
rijksen20
3 november 2011 om 19:48

Lid
Vooralsnog zie ik hier geen Raaf in... Heb je geen profielfoto van de snavel? De vorm van de staart zegt niet zoveel; die kan in zit bij Raaf recht lijken en bij Zwarte kraai wigvormig. Als ik de grootte van de takken waar hij opzit inschat komt-ie in ieder geval niet erg fors over. Maar ik laat me graag overtuigen ahv foto's waar wat meer kenmerken op te zien zijn.

Inge Maijer
3 november 2011 om 19:56

Lid
Hai Rijksen,bedankt voor je reactie, maar heb je die link al aangeklikt en beluisterd?

Als je die beaamt als van de Raaf dan weet ik meer.

rijksen20
3 november 2011 om 20:11

Lid
Dat is inderdaad een geluidsopname van een roepende Raaf. Heb je alle geluidsfragmenten (incl alle mogelijke variaties) van Zwarte kraai ook beluisterd? Hoe vaker ik de foto bekijk en de verhoudingen van de vogel en de grootte tov de boom bekijk, raak ik er meer van overtuigd dat dit een Zwarte kraai en geen Raaf is.

rijksen20
3 november 2011 om 20:25

Lid
foto van O.J. Goreng. Wat zou dit worden, puur op basis van staartvorm..?

lennartv
3 november 2011 om 20:34

Lid
Staartvorm zegt wel iets natuurlijk maar is totaal geen hard kenmerk. Ik dacht een tijdje terug ook eindelijk de eerste raaf voor Zeeland te zien maar al snel bleek dat een zwarte kraai met een 100% wigvormige staart te zijn. Op basis van grootte denk ik ook dat op de foto een zwarte kraai staat. Raven zijn wel twee keer zo groot als een zwarte kraai.

karel
3 november 2011 om 22:24

Lid
zelfs puur op basis van de staartvorm zeg ik zwarte kraai van o.j.goreng rijksen ,staart is namelijk waaiervormig en dat heeft de raaf niet .
maar de snavel klopt zowiezo ook al niet .

en bij de foto s van inge ,tja erg moeilijk te zeggen zo .
maar mijn gevoel zegt eerder zwarte kraai dan raaf (verhouding kop/snavel) maar kijk ik naar de staart en dan niet naar de wig maar de breedte dan twijfel ik toch .
en ik ken de 2 raven die bij j.vd boschpad vlogen (al een tijd niet meer zijn gezien daar dacht ik ) die zijn altijd samen en het bevreemd me dat er maar 1 te zien is ?

mvg karel.

Aangepast: 3 november 2011 om 22:45
Inge Maijer
8 november 2011 om 15:57

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.