Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Vreemde uil
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Vreemde uil
vince van beek
6 april 2011 om 21:22

Lid
uil
Aangepast: 7 april 2011 om 19:19
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Wil
6 april 2011 om 22:28

Lid
Ik denk in eerste instantie aan ransuil; zie je wel eens vaker in omgeving van menselijke bebouwing e.d.

vince van beek
7 april 2011 om 07:45

Lid
Het was wel een heel ander geluid, maar ik weet niet of die nnog meer verschillende geluiden maken?

Groeten vince

lucasvanermen
7 april 2011 om 09:41

Lid
Kan je het geluid anders even beschrijven?

michiel95
7 april 2011 om 17:15

Lid
ransuil zou inderdaad kunnen die hebben soms zelfs roestplaatsen in een dorp...

vince van beek
7 april 2011 om 18:25

Lid
allemaal bedankt voor het reageren. het was waarschijnlijk dus een ransuil.

michiel95
7 april 2011 om 18:36

Lid
maar een bosuil zou ook kunnen hoor,al is de ransuil iets waarschijnlijker... volgende keer dat je de uil hoord kan je misschien de roep opnemen met een mobiel ofzo. dan kun je die roep daarna vergelijken met de roepen die hier staan

lucasvanermen
7 april 2011 om 19:06

Lid
Ik vind het nogal een rare manier van determineren, welke soort komt het meest voor in en om tuinen? Ransuil zie je wel eens dicht bij huizen. Ah dan zal het waarschijnlijk een ransuil zijn. Hier zie en hoor ik het meeste bosuil en kerkuil. Bosuil is ook een stuk algemener dan ransuil. Hier in de straat wonen zelfs mensen waar er door bosuil in de tuin wordt gebroed. En dan moet je weten dat steenuil en kerkuil gebonden zijn aan huizen, schuren, kerken, boerderijen,... Hiermee wil ik niet zeggen dat steenuil, bosuil en kerkuil waarschijnlijker zijn. Je kan best even het geluid beschrijven, dan kunnen we misschien op een meer betrouwbare manier er een soort op plakken:-)

vince van beek
7 april 2011 om 19:25

Lid
Hallo, het spijt me heel erg, maar er zijn dingen veranderd op mijn account en computer dus iemand heeft op mijn naam misschien dingen getypt die ongepast zijn. Het spijt me als u hier meer te maken heeft gehad, ook mogelijke bezoekers van de site 'waarnemingen.nl'. Ik probreer het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Ik zal even ter zake komen: ik had al eerder alle uilengeluiden op deze site geluisterd, maar helaas leek geen van allen op de uil die ik had gehoord. Ik ben op de site van de vogelbescherming gaan kijken en daar klonk het geluid van de bosuil heel anders, en daar lijkt het wel veel op. 100% zeker weet ik het niet maar ik ben wel bijna zeker. Nogmaals sorry voor mogelijke ongemakken en bedankt.

groeten, vince

michiel95
7 april 2011 om 19:46

Lid
maakt niet uit hoor er is niks ongepast gezegd,ik heb overigens ook al jaren bosuilen in m'n tuin...overigens zijn er verschillende roepen van een bosuil het vrouwtje heeft bijvoorbeeld een heel andere roep!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.