Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Gekraagde roodstaart?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Gekraagde roodstaart?
Arno Niem
4 augustus 2010 om 13:46

Lid
Bij het zwanenwater, aan het begin van de wandelroute, vloog steeds deze vogel uit de bosjes, landde op het asfalt met een wippende staart, pikte een insectje of iets dergelijks van straat en verdween weer in de bosjes. Zij(?) herhaalde dit drie keer, maar steeds op een andere plek. De derde keer kon ik deze twee foto's maken, daarna vloog ze weg richting door riet omzoomde bossages.
Het lijkt mij een gekraagde roodstaart, maar die heb ik zelf nog nooit eerder gezien. Klopt dit? En is dit dan een vrouwtje of een juveniel (een man lijkt me niet)?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
lucasvanermen
4 augustus 2010 om 14:20

Lid
Een gekraagde roodstaart heeft meer rood op de stuit dan een zwarte roodstaart. Dus dit is volgens een mooie gekraagde. Een vrouwtje zou dan ook weer een bruinigere borst hebben dan de juveniel, ook de kleur van de ondervleugel wijst richting vrouwtje. Dus volgens mij moet dit dan toch je eerste vrouwtje gekraagde roodstaart zijn (maar schiet me aub niet af als ik weer eens onzin uitkraam, mijn ervaring met gekraagde roodstaart is ook enkel beperkt tot enkele adulte mannetjes:-) ).

Suzie
4 augustus 2010 om 14:45

Lid
Lijkt mij inderdaad een gekraagde roodstaart

karel
4 augustus 2010 om 15:45

Lid
wederom gefeliciteerd
deze was wat simpeler om te determineren dat zeker,maar erg knap
en gefeliciteerd met de waarneming (zelf nog nooit een man of pop gezien)

karel
4 augustus 2010 om 15:46

Lid
ff vergeten sorry , tis inderdaad een vrouwtje

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.