Start
 » 
Overig
 » 
Weer een fototoestelvraagje
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Weer een fototoestelvraagje
lucasvanermen
12 juni 2010 om 22:40

Lid
Ongeveer een jaar geleden wou ik beginnen met vogelfotografie maar moest eerst nog sparen en vakantiewerk doen om het geld bijeen te krijgen. Na een tijd had ik al het geld bijeen, maar sprak het vogels fotograferen me zo niet meer aan. Maar aangezien ik de laatste tijd ook zeer veel bezig ben met vlinders, nachtvlinder, libellen, amfibieen, reptielen,... Heb ik zin gekregen om dit soort dingen te gaan fotograferen. Dus nu komt de vraag:-)
Van hoe dichtbij kan je met een sigma 150-500mm fotograferen? Want als ik met deze lens ook vlinders en dergelijke zou kunnen fotograferen zou ik deze kopen zodat ik dan toch ook nog vogels zou kunnen fotograferen. Want bij dit gedacht is de goesting om vogels te fotograferen ook weer terug gekomen:-) Had al eens gekeken op de site van konijnenberg omdat ik dacht het antwoord daar al eens gezien te hebbe maar kan het niet meer vinden.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
lucasvanermen
12 juni 2010 om 22:42

Lid
Excuseer, in de laatste zin moet er nog "gezien" tussen en hebben heeft nog een n nodig.

Arno Niem
12 juni 2010 om 23:43

Lid
Vanaf een meter of twee. De foto's zijn mooi, maar met de Macro-stand op mijn (helaas veel te vroeg overleden) Sigma 70-300 maakte ik in mijn beleving mooiere vlinder-, bloemen- en insectenfoto's. Dat zit voornamelijk in het grotere diafragma en de kortrere afstand, waardoor je veel meer met de scherptediepte kunt spelen. Maar lelijk zijn de foto's van de 150-500 heus niet.

Gilmo
13 juni 2010 om 00:12

Lid
Hoi Lucas,

Op de voorpagina van http://www.bijbert.nl staan o.a. 3 vlinderfoto's, alle drie gemaakt met de Sigma 150-500. Je moet wel behoorlijk wat licht hebben, maar dan is het prima te doen. Ik maak zekerheidshalve altijd een paar foto's als ik macro-achtig wil fotograferen - ik gebruik daar gewoon de A-stand voor. Het landkaartje is met een brandpuntafstand van 350 mm geschoten, de andere 3 foto's met de volle 500 mm. Overigens is de 105 mm macrolens van Sigma (2.8 en optic stabilisation) een echt juweel, maar duur ( € 400,-)! Als je wat grotere foto's wilt zien, moet je me maar even een mailtje sturen, dat gaat het gemakkelijkst via de site.

lucasvanermen
13 juni 2010 om 11:56

Lid
Arno en Gilmo bedankt! @Gilmo ik zou die foto's zeker wel eens willen zien, heb ook geprobeerd een e-mail te sturen maar omdat ik hier geen outlook express heb lukte dat niet. Maar mijn zus komt over enkele dagen thuis en die zou dit probleem kunnen oplossen, je mag dus nog een e-mail van mij verwachten. Ik heb ook eens wat rondgekeken op je site, zeer veel prachtige foto's! En de bosuil op de derde foto die staat er echt abnormaal goed op!

Gilmo
13 juni 2010 om 17:39

Lid
Hoi Lucas,

Ik heb een paar macrofoto's op http://lucas.bijbert.nl gezet. Je vindt de opnamegegevens in de beschrijvingen en je kunt de grotere foto downloaden door op het icoontje "oorspronkelijke foto" te klikken - dat is soms een uitsnede, maar er zijn ook een paar onbewerkte originelen bij, waaronder de laatste drie, die ik vandaag onder matige lichtomstandigheden heb gemaakt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,

Bert Geelmuijden

lucasvanermen
13 juni 2010 om 19:34

Lid
Jawel, bedankt Bert! Mijn besluit staat vast, het wordt een sigma 150-500mm:-)

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.