Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Uilen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Uilen
stefan
4 november 2006 om 18:39

Lid
Hoe kan ik het beste uilen spotten, ik wil graag weer is eentje spotten.

met vriendelijke groeten,
stefan

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jeanette
4 november 2006 om 20:49

Lid
De meeste uilen zijn nachtactief. Steenuiltjes laten zich overdag nog wel zien maar je moet weten waar ze zitten; informeer anders eens bij een lokale vogelwekgroep.Ransuilen roesten overdag in bomen en soms is dat gewoon in woonwijken.Velduilen kun je overdag te zien krijgen, maar ook dan moet je de biotopen weten. Daarvoor kun je eens gaan kijken op waarneming.nl. Tik de uilennaam in en kijk eens waar ze zijn gezien.

stefan
5 november 2006 om 10:35

Lid
Oke, ik zal het even proberen. Maar de Velduil krijg je toch niet meer zo snel te zien, want er zijn nog maar enkele broedparen?

jeanette
5 november 2006 om 11:31

Lid
Helaas, ook met de Velduil gaat het niet goed; alleen op Ameland schijnen ze nog voor te komen.
Het is misschien wel goed voor je om eens te kijken op de site van vogelbescherming.
www.vogelbescherming.nl, ga dan naar: zoek vogels en gebieden ,en vervolgens naar Vogelgids en dan kun je via alle soorten veel informatie krijgen over vogels.En zo kun je op die site nog heel veel meer informatie over goede vogelgebieden etc. vinden.

stefan
5 november 2006 om 12:24

Lid
Hartelijk dank voor je tips. Ik hoop dat ik nu weer wat uilen zie, want ik vind dat prachtige vogels. En waarneming.nl vind ik ook een prachtsite, mooi om alles vogels te zien die mensen determineren.

jeanette
5 november 2006 om 16:01

Lid
Er zijn schitterende sites uitsluitend over uilen. Gewoon op de zoekmachine intikken: uilen, en je zult zien dat je ogen en oren tekort komt;heel veel kijk-en luisterplezier!

Gerard A
5 november 2006 om 18:06

Gast
Kijk eens op www.steenuil.nl - kenmerken van de 6 voorkomende soorten - bekijk ook eens de fotoserie over de steenuil

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.