Start
 » 
Overig
 » 
Graspieper te water?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Graspieper te water?
Eddie Dean
22 oktober 2006 om 00:24

Lid
Ik zag laatst een graspieper langs een zeedijk, ik ben er vrij zeker van dat dit een graspieper was, ik zag duidelijk de witte staartzijden. Een andere vogelaar vertelde mij later dat ook hij graspiepers in de buurt had gezien. Even later zag ik aan de rand van de kwelder (vlak bij de eerdere locatie) opnieuw een graspieper. Ik zag de vogel nu echter niet lang genoeg om er 100% zeker van te zijn, maar gezien de eerdere waarneming op enkele meters afstand lijkt graspieper me toch waarschijnlijk. Wat me wel verbaast is het feit dat de vogel in het ondiepe water stond (en daarna vrij snel weg vloog). Is dit normaal gedrag voor een graspieper? Of is het misschien toch een andere pieper/vogel geweest?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Len
23 oktober 2006 om 23:24

Gast
Probeer deze vraag ook even op 'vogelherkenning' te plaatsen krijg je waarschijnlijk meer reacties.

Je kan alvast even uitzoeken welke vogels op dit moment in Nederland te zien zijn. Dan is het nog een kwestie van vergelijken. Piepers kom je nu idd wel tegen; ik dacht water en graspieper.

maarten
3 november 2006 om 13:52

Lid
In de ANWB vogelgids staat het volgende : Broedt in open cultuurlandschap, weiden, heide, open duinen en moerassen, van zeeniveau tot boomgrens en op toendra.
er staat : op MOERASSEN, DUINEN en ZEENIVEAU, dus zou dat toch perfect kunnen?....

Rolf
3 november 2006 om 15:29

Lid
Hoi Maarten, goed dat je meedenkt, maar vergeet niet dat je de broedplaatsen aanhaalt en het is nu geen broedseizoen meer. Dat neemt niet weg dat het graspiepers geweest kunnen zijn.

maarten
7 november 2006 om 20:53

Lid
inderdaad, sorry, goed opgemerkt, tot nu toe blijft het dus nog steeds een raadsel...

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.