Start
 » 
Overig
 » 
vlaamse gaai
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker vlaamse gaai
koekvogel
1 mei 2010 om 15:17

Lid
een vlaamse gaai maakt geke geluiden, laats vloog er een de hele tijd heen en weer, en zat er een boom een gaai, en in een andere ook, en die gingen de hele tijd naar elkaar roepen

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
veertje
1 mei 2010 om 15:22

Lid
ja dat is zo!

koekvogel
1 mei 2010 om 15:22

Lid
ik vind ze er ook grappig uit zien

Ellis
3 mei 2010 om 16:05

Lid
Ik zag laatst een (vlaamse) gaai gezien en ik hoorde miauwende geluiden. Kunnen gaaien andere diergeluiden nabootsen? Ik kreeg echt het gevoel dat deze gaai zat te miauwen als een kat.
Overigens vraag ik me af of het nou vlaamse gaai is of gewoon gaai. Weet iemand dat? Kwamen ze voorheen alleen in Belgie voor?

lucasvanermen
3 mei 2010 om 18:08

Lid
Gaaien bootsen idd andere geluiden na heb zelf ook al een aantal keer gehoord dat een gaai een kat na deed maar hier hoor ik ze regelmatig de buizerd na doen. Ze zouden ook ringtones van gsm's na doen maar dit heb ik zelf nog wel niet mogen ervaren. Vroeger was het vlaamse gaai maar de op de dag van vandaag wordt hij gewoon gaai genoemd. Hij komt zo wat voor in heel europa, vandaar dat gaai meer toepasselijk is dan vlaamse gaai.

Katrien
3 mei 2010 om 19:24

Lid
Idd, ook hier doen de vlaamse gaaien wel eens een buizerd na.

channa
4 mei 2010 om 19:16

Lid
Kort geleden meldde ik al dat er in mijn tuin een gaai miauwde, waar zowel mijn poezen als ik verbaasd naar zaten te kijken. Ik heb dit een paar keer gehoord. Fantastisch zo'n gaai. Houdt ons gewoon voor de gek haha.

Leerdammerkees
14 november 2010 om 00:47

Lid
Afgelopen dag (13-11) in Buren geweest en daar zat een koppeltje Vlaamse Gaaien achter in de tuin bij het oude weeshuis (nu museum der Koninklijke Marechaussee) en heb genoten van de verzamelwoede van die vogels. Constant vlogen ze weg met weer een noot in de bek. Maar voor deze noot moest tie toch een aardig gaatje graven -:)

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.