Start
 » 
Overig
 » 
merels dood....
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker merels dood....
channa
8 maart 2010 om 15:36

Lid
Vorige week vloog er een vrouwtjes merel tegen het raam van de schutting-deur en overleed. Ik was helemaal ontdaan. Toen ik haar even later wou weghalen, lag er opeens een mannetjes merel dood naast. Heel bizar.
Vandaag kom ik thuis en liggen er verdorrie weer een vrouwtjes en mannetjes merel samen op dezelfde plek dood.
Ik heb er net snel een sticker op geplakt (niet groot en onzinnige sticker, maar allang blij dat ik iets van een sticker in huis kon vinden).
Denk dat de zon die op het raam schijnt maakt dat ze niet door hebben dat het een schutting-deur met raam is. Vreemd, want die deur is er al jaren en dit is nog niet eerder gebeurd.
Mijn vraag is echter..... zouden nou alle 4 merels tegen het raam zijn gevlogen? En hoe bizar is het dat het steeds een vrouwtje en mannetje is? Ik begin zelf aan zelfmoordacties te denken. Dat als de ene er tegen aan is gevlogen, de ander er ook bewust tegen aan vliegt of naast z'n partner gewoon sterft of hartaanval krijgt??? Heb zoiets wel eens gehoord van een vogelsoort (niet in Nederland).
Is het puur ongelukkig toeval of heeft iemand een ander antwoord?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Snic
8 maart 2010 om 17:04

Lid
Ik weet het niet met merels. Wij hadden vorig jaar jonge merels. Alle drie lagen ze dood in een ingegraven metselkuip met water. Misschien leren ze er niet van als hun voorganger sterft.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.