Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
onbekende lijsterachtige
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker onbekende lijsterachtige
bob
10 februari 2010 om 20:14

Lid
De laatste tijd zie ik in de bomen voor mijn huis een vogel die misschien heel bekend is, maar niet voor mij. Huis in een gewone woonwijk, het is een vogel die toch wel een stukje groter is dan een merel, niet zeker maar lijkt vergelijkbaar qua grootte met een tortelduif, de vogel viel me op door de lichte borst.
Ik heb de vogel alleen gezien in de bomen vanaf mijn huis, soms gretig een soort klein appeltje verorberend.
Helaas zijn mijn foto's van vandaag met mn kleine digitale cameraatje te mislukt om vogelherkenning makkelijker te maken.
De vogel zou een kramsvogel kunnen zijn, of een andere lijsterachtige als de Grote lijster. Geluid heb ik niet gehoord.
Het is misschien wat summier, maar ik ben toch wel benieuwd naar wat voor vogel dit zou kunnen zijn ...

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jeanette
10 februari 2010 om 20:21

Lid

joris
10 februari 2010 om 20:43

Lid
Koperwiek kan misschien ook nog

bob
10 februari 2010 om 21:05

Lid
Dank je voor je reactie Jeanette (als ik jouw naam maar goed spel) ...
Het is mooi te lezen over de kramsvogel, dat ie de grote (zwarte) kraai, en zelfs roofvogels, weliswaar in groepen kramsvogels, te lijf gaat, en dat door ze met hun uitwerpselen, t vogelleven moeilijk te maken ...

Tussen twee haakjes, mooi om vrouw - en k blijf erbij dat bruine merelvrouwtje is mooi - en manmerels, af te zien komen op mijn rozijntjes, ook enkele spreeuwen. Zelfs huismussen hoor ik hun vrolijke geluid elders maken. Ander vogelissue voor mij vandaag, was of de twee mannetjesmerels in dezelfde boom, en later op de besneeuwde grond, elkaar nou aan t bestrijden waren of met elkaar aan t optrokken waren ? Op de takken van de boom benaderden ze elkaar steeds heel dicht, maar voor vandaag is t mij onduidelijk of dat nou vijandelijk of juist vriendelijk was ...

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.