Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
merel met zwarte snavel....?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker merel met zwarte snavel....?
channa
16 januari 2010 om 17:13

Lid
Hallo, ik doe een poging om de vele vogels in mijn tuin te achterhalen. Best een moeilijke klus moet ik zeggen.Je moet ze wel heel goed kunnen bekijken om de gelijkenissen/verschillen te herkennen. En het zijn veel vogels in mijn tuin (platteland aan klein park). Van bonte specht, gaai, soorten mussen, koolmezen, roodborstjes, kraaien, eksters, soort gele vogeltjes, winterkoninkje....
Zo heb ik ook een groepje merel-achtigen. Zwarte met oranje snavel duidelijk mannetjes. Wat bruin/roder met meer gelige snavel vrouwtjes...
En nu komt ie: Geheel zwart (of in ieder geval vrij donker), wat wolliger/groter kopje dan de merel, donkere ogen, donkere pootjes en "donkere snavel" (snavel steviger dan de merel, maar wel net zo lang). Het is geen kraai-achtige, echt een merel-achtige. Iemand een idee?
Hij/zij is zowel alleen (tussen andere kleine vogeltjes) als samen met merels veel in de tuin aanwezig en net als hun dol op (vet-)zaden en vooral ook appel.
Alvast bedankt!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Wil
16 januari 2010 om 17:45

Lid
Ik denk dan toch aan een merel.
Jonge mannetjes hebben nog een zwarte snavel.

Zie als voorbeeld www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=7187

channa
17 januari 2010 om 12:51

Lid
Dank je wel, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
Aangezien hij steeds in de buurt van de merels is, zal het idd een jonge mannetjes merel zijn.

channa
17 januari 2010 om 12:51

Lid
Dank je wel, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
Aangezien hij steeds in de buurt van de merels is, zal het idd een jonge mannetjes merel zijn.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.