Start
 » 
Overig
 » 
Luxon telescopen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Luxon telescopen
Blap
8 augustus 2006 om 11:12

Gast
vraagje: zijn Luxon telescopen goed?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
rijksen20
8 augustus 2006 om 20:18

Lid
je krijgt wat je kan verwachten voor die prijs; niet zoveel.. De kleinere scopen zijn in ieder geval nog redelijk bruikbaar, de grotere met zoomoculair bezorgen je tranende ogen, hoofdpijn en ergenis. Dat is althans de mening van een enkele gebruiker die ik ken, en als ik er dooheen kijk, snap ik dat ook wel een beetje.

Henk A
8 augustus 2006 om 22:44

Lid
Een telescoop is een geavanceerd instrument, waarvoor je over het algemeen een niet gering bedrag voor betaald. Een goedkope telescoop zorgt doorgaans voor meer ellende dan plezier. Mijn advies daarom: koop een goede telescoop, of helemaal geen. Belangrijker vind ik een goede verrekijker. Over het algemeen kijk je ongeveer 10 keer zoveel door een verrekijker dan door een telescoop. Toch sta ik regelmatig verbaasd te kijken naar mensen met een prachtige (en dure) telescoop met een goedkoop prutskijkertje om de nek.

Rolf
9 augustus 2006 om 09:06

Lid
10 keer zoveel als door een telescoop? De vraag of je een verrekijker wil of een telescoop is vooral afhankelijk van wat je wil. Ver en zonder gebibber kijken naar relatief stilzittende vogels (plassen e.d.), dan is een telescoop volgens mij toch echt te prefereren boven een verrekijker. In een bos, bij beweeglijke vogels (de snelle waarnemingen) is een verrekijker handiger.
Wat de prijs-kwaliteitverhouding betreft, koop liever een wat duurder en beter merk want dat betaalt zich op termijn uit. Die dingen hebben nauwelijks enige afschrijving, je kan er jaren mee doen en het voorkomt vroegtijdige spijt.

Blap
9 augustus 2006 om 10:46

Gast
allemaal harteli dank voor de antwoorden. ik weet nu zeker dat ik geen Luxon telescoop ga kopen!

Mvg

Blap

Blap
9 augustus 2006 om 10:47

Gast
sorry ik heb wat verkeerd getypt. het moet zijn: hartelijk

jeanette
9 augustus 2006 om 11:31

Lid
In het weekend van 26 / 27 augustus a.s. wordt weer het jaarlijke Vogelfestival aan de rand van de Oostvaardersplassen in de Flevopolder gehouden. Dan zijn er heel veel stands waar allerlei verrekijkers en telescopen te koop worden aangeboden en die je ter plekke kunt testen.
Misschien dat u er iets aan heeft; het is in ieder geval leuk om daar heen te gaan. Thema dit jaar: Roofvogels.
Voor meer info kunt u kijken op de site van de Vogelbescherming:
www.vogelbescherming.nl

Blap
10 augustus 2006 om 16:32

Gast
bedank!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.