Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Visdieven en noordse sternen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Visdieven en noordse sternen
Rolf
3 juli 2006 om 10:35

Lid
Afgelopen zaterdag heb ik met mijn telescoop de vml. Prunjepolder op Schouwen-Duiveland afgetuurd. Een geweldig half ondergelopen gebied met vele vogels. Mijn dag was goed door het spotten van een mannetjeskemphaan in de rui, maar had nog beter gekund als ik iets anders wel zeker had geweten. Er waren heel veel visdiefjes, vliegend, broedend en wat niet al. Dat ik visdiefjes zag weet ik vrij zeker vanwege de zwarte punt aan de snavel. Maar, er zaten hier en daar exemplaren te broeden, bij wie ik dat zwarte puntje niet kon zien. Daarnaast leken de achterste staartpennen inderdaad enigszins verlengd, de noordse stern dus. Maar op een afstand van 300 meter wil je dat door een telescoop misschien te graag geloven. Ik heb het maar op visdiefjes gehouden, maar twijfel nog steeds. Weet iemand wellicht het antwoord op de volgende vragen: (1) broedt de noordse stern in het zuiden van Schouwen-Duiveland in de gebieden van Plan Tureluur (met name het gebied tussen Moriaanshoofd en Serooskerke in), (2) broedt deze soort ook wel eens samen met visdiefjes? Twee keer positief, en ik houd het erop dat ik de noordse stern heb gezien.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Jean
3 juli 2006 om 20:18

Gast
Het is een soort die relatief veel in Zeeland voorkomt. Het is dus goed mogelijk dat je hem hebt gespot. Op www.waarneming.nl vindt je wellicht meer informatie.

rijksen20
3 juli 2006 om 22:33

Lid

Rolf
4 juli 2006 om 12:06

Lid
Dank voor de antwoorden. Dan houd ik het toch maar op de visdiefjes. Qua pootjes, de lengte was nauwelijks te zien omdat ze in lichte begroeiing zaten. Volgende keer let ik maar eens meer op hun geluid. Jammer dat ik niet bij de Flauwersinlaag ben wezen kijken. Ik was er vlak bij, maar daar had ik ze dus wel aan kunnen treffen

Rolf
4 juli 2006 om 12:06

Lid
ik bedoelde dus Weeversinlaag ....

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.