Start
 » 
Overig
 » 
geen vogels in tuin
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker geen vogels in tuin
Joke
8 december 2008 om 10:26

Lid
Ik had een vraagje. Vorig jaar had ik veel vogels in de tuin bij de voederpaal.
Nu komt er geen vogel meer. Bij de buren zitten de meesjes wel. Hoe zou dat komen? Vind het zo jammer.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jeanette
8 december 2008 om 11:12

Lid
Niet alleen klaargelegd voer bepaalt of er vogels in de tuin komen. Het gaat ook om natuurlijkvoedsel, insecten, bessen, vruchten, zaden, om water, veiligheid (groen blijvende stuiken waarin ze bij gevaar kunnen schuilen) broed- en nestgelegenheid, de manier van beheren en rust. Dat betekent dus dat je eigenlijk het hele jaar door er voor moet
zorgen dat de vogels jouw tuin bezoeken.
Nu vinden ze waarschijnlijk elders nog natuurlijk voedsel of is er een tuin waar beter aan hun voorwaarden wordt voldaan, wie zal het zeggen. Des te groter de variatie in (natuurlijk) voedselaanbod, des te meer soorten vogels je kunt verwachten.
Als het nog kouder gaat worden en er nachtvorst komt, is er meer kans dat ze ook uw tuin bezoeken als er voedsel te vinden is.. Dan is het van nog groter belang dat hun energiekacheltje kan worden opgestookt om de verliezen van de koude nacht te compenseren en aan te vullen.

Joke
8 december 2008 om 11:30

Lid
Het hele jaar door worden ze gevoerd. Het is speciaal voer van Vivara. Dus gevarieerd. En van alles wat zullen we maar zeggen. Het is alleen de laatste weken dat ze eigenlijk niet meer komen. Terwijl ik anders het voer niet aan kon slepen.
Zelfs als ik buiten zat te spinnen zaten de meesjes te dineren. Vandaar dat ik het vreemd vind dat er nu amper een vogeltje komt.

Haije
10 december 2008 om 16:22

Lid
misschien heeft de sperwer je tuin onverwacht bezocht, meende me te herinneren dat hier eerder een topic over is geweest. Hierdoor kwamen de vogels ook niet meer in de tuin, ze zullen vast wel weer terug komen als je blijft doorvoeren..
Gr. Haije

jeanette
10 december 2008 om 20:52

Lid
De sperwer is hier ook dagelijks in de tuin; op het moment dat hij/zij wordt gesignaleerd zijn de vogels vertrokken, om al vrij snel daarna weer terug te keren. Iedere dag hetzelfde tafereel. Mij is nooit gebleken dat ze daardoor wegbleven.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.