Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
witte kwaker
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker witte kwaker
bob
6 november 2008 om 19:27

Lid
Temidden van de wilde eenden zijn er ook wel geheel witte eenden te zien. Ze hebben dezelfde mooie witte kleur als bv de volwassen knobbelzwaan. Zijn deze wiite eenden varianten van de wilde eend of nakomelingen van siereenden ?
Op de foto zijn twee van die witte eenden te zien. Alleen de onderste is zoals ze vaker te zien zijn. De bovenste witte eend is kleiner van postuur. De snavel van de onderste eend is zeker tweemaal zo groot als die van de bovenste. Ook zijn er donkere plekken op de korte snavel. Wat verder opvalt is dat de kleine witte eend enorm kwaakgraag is, niet zo hard als een vrouw wilde eend en een beetje hees. Op google vond ik het bestaan van de zgn witte kwaker. Dat zou een klein type eend zijn, waarbij de woerd groter is dan de vrouw en de snavel vrij klein voor een eend.
Zou de kleine witte eend dan een vrouw witte kwaker zijn ?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Haije
7 november 2008 om 09:49

Lid
Witte eenden (vrouwen) hebben vaak een nest samen met een normale wilde eend, daarom denk ik dat deze witte eenden toch afkomstig zijn van de wilde eend. Als de witte eend niet afkomstig zou zijn van de wilde eend, zou dit dus ook niet kunnen. Maar zeker weten doe ik het niet.

bob
26 november 2008 om 20:46

Lid
Witte eenden hebben soms een mooie schutkleur.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.