Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
zwarte vogel met rode borst
Inloggen
Aanmelden
Statistieken
Zoeken
Start
Gebruiker zwarte vogel met rode borst
ac breur
18 februari 2008 om 21:06

Lid
zwarte vogel formaat kraai fel rode borst hoge fluit toon type hondenfluitje.het was een paartje. gezien op st.pietersberg maastricht

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Vincent
20 februari 2008 om 13:51

Lid
Lijkt me niet dat dit inheemse vogels zijn, kan van deze beschrijving weinig maken.
Misschien ontsnapte exemplaren.

mvg,
Vincent

Fluiter
21 februari 2008 om 19:17

Gast
Ik denk bij zwarte vogel, rode borst direct aan een Fregatvogel.
Ik weet nu niet veel over de Fregatvogel maar ik denk toch dat je hem hier niet zal aantreffen...
Want is dat geen zeevogel of zo?

Sorry, maar meer weet ik niet..

jeanette
21 februari 2008 om 19:57

Lid
Het enige waar de fregatvogel mee overeenstemt is het kleurenpatroon, d.w.z. het mannetje, en dan voornamelijk als hij zijn keelzak opblaast. Ik ken ze van de Galapagos-eilanden, grote vogels die boven de zee zweven en jagen.
Ik zou ze maar vergeten als waarneming in Maastricht.....

Fluiter
23 februari 2008 om 16:27

Gast
Ja, dat dacht ik al...

Dankjewel voor de toch wel nuttige info ;-)

Jasja
23 februari 2008 om 21:34

Gast
Is het misschien een roodborstlijster? Mijn ouders hebben deze week gewandeld in de duinen op Walcheren en er daar één gezien. Na veel speurwerk hebben ze op internet gevonden dat het deze vogel geweest moest zijn. Hij is ook wel eens in Belgïe gespot. Zie http://home.hetnet.nl/~bec-info/roodborstlijster.htm . Het is dan ieder geval wel een bijzondere waarneming!!!!

bennie
25 februari 2008 om 21:22

Gast
roodborstlijster is nog nooit in nederland waargenomen dus lijkt me een uitermate sterk verhaal.

Jasja
25 februari 2008 om 21:30

Gast
Nee, maar eens moet de eerste keer zijn? En misschien is het een ontsnapte vogel? De link die ik gaf is van iemand die ze fokt. Er is in ieder geval de afgelopen tijd 2 keer een donkergekleurde, vrij grote vogel gezien met een rode borst, het beestje moet toch een naam hebben? Een fregatvogel lijkt me nog veel onwaarschijnlijker.

Jasja
25 februari 2008 om 21:40

Gast
En ze schijnen wel eens naar Europa af te dwalen, in Engeland en Belgi zijn ze al eens gezien.

Bets
26 februari 2008 om 09:29

Lid
het blijft moeilijk, maar waar wij wonen is de afstand Belgie , waar deze vogel al eens gezien is, Nederland, echt niet ver...maar wie een andere naam heeft, zeg het maar .
wanneer ik deze foto bekijk, lijkt hij toch heel erg veel op de vogel die wij zagen op Walcheren.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.